Flytte hjem til min familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.467 visninger
64 svar
68 synes godt om
17. marts 2021

Anonym trådstarter

Hej jeg er lidt i et dilemma. Jeg savner min familie hver dag og bor 1 time fra dem. 
Jeg er gift og har et barn. Indimellem bliver jeg i tvivl og har mest lyst til at blive skilt og kunne flytte tilbage til mine forældre og den by jeg altid har boet i.

Jeg er virkelig ikke lykkelig i den by vi bor i. Men når jeg får de tanker så får jeg evigt dårlig samvittighed Ikke mindst overfor min mand.

Generelt føler jeg at jeg mangler noget, men kan ikke sætte ord på dette. 
Vi har ikke råd til pt. At flytte tættere på mine forældre. 
Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg kan håndtere de her følelser med at have lyst til at flytte. 
Vores ægteskab fungerer fint, men jeg føler ikke jeg er helt glad. Det er hårdt at have de her følelser, at man tror man ville trives bedre ved at flytte hjem til sine forældre. Men det ville betyde at jeg skulle skilles. Mine følelser for min mand er lidt blandet til tider.

jeg ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg, men hvorfor har jeg SÅ blandende følelser? Jeg aner det ikke. Jeg ville mest af alt bare lære at blive glad for den her by som jeg trods alt har boet i 3 år i. 

Jeg har ikke kørekort og jeg ønsker mig en elcykel men det siger min mand jeg ikke skal have, da jeg ellers vil blive for doven. Jeg gror det ville hjælpe med en elcykel på mange punkter, da jeg så vil føle en større frihed også. Der er trods alt lidt afstand til vores søns dagpleje og sådan. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2021

Anonym trådstarter

Nogle gange bliver jeg i tvivl om jeg elsker min mand, eftersom at jeg kan have det sådan her

Anmeld Citér

17. marts 2021

HapsHapsHaps

Kram til dig - det lyder rigtig hårdt! Jeg har desværre ikke så mange råd at give; men jeg vil da stille et kæmpe spørgsmålstegn ved hvorfor pokker din mand skal bestemme om du skal have en elcykel?!? Det skal han da slet ikke blande sig i, og jeg synes det er vildt at han ikke kan se at det vil gavne dig i hverdagen nu hvor du ikke kan køre bil. 

Jeg synes ikke du skal spørge om du må købe en elcykel; køb den elcykel! Hvis din mand bliver gal over det, ja så synes jeg det er helt på sin plads at overveje jeres forhold!

Anmeld Citér

17. marts 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

For det første et til dig det er ikke rart at have det sådan. 

Dernæst at du skriver at det blandet følelser angånde din mand. Men vigtigst af alt hvorfor skal han bestemme om du må ikke få en elcykel???Og du kan ikke køre bil og det vil lette din hverdag med en  elcykel. Det har han slet ikke ret til. Lad ham ikke bestemme over dig på den måde. Du køber dig bare en elcykel og hvis det gør ham sur, så ligesom ovenstående skriver. Så skal du for alvor overveje forholdet.

Anmeld Citér

17. marts 2021

Abracadabra

Det helt oplagte er jo, at du får et kørekort. Så kan du besøge din familie, når du vil. 

Anmeld Citér

17. marts 2021

AnoMor

Abracadabra skriver:

Det helt oplagte er jo, at du får et kørekort. Så kan du besøge din familie, når du vil. 

Det var også min tanke først. Men hvordan? Når hun ikke engang må få en el cykel fordi manden så mener hun bliver for doven. Så får hun vel næppe lov til at få penge til en bil eller bare et kørekort generelt. 

ts- jeg ved simpelthen ikke hvad du kan gøre. Men giver sig et med på vejen. 

Anmeld Citér

17. marts 2021

Anonym trådstarter

Det var også min tanke først. Men hvordan? Når hun ikke engang må få en el cykel fordi manden så mener hun bliver for doven. Så får hun vel næppe lov til at få penge til en bil eller bare et kørekort generelt. 

ts- jeg ved simpelthen ikke hvad du kan gøre. Men giver sig et med på vejen. 

Ja, det er virkelig ikke fedt. Men det er også grundet at jeg har nogle kognitive vanskeligheder at jeg ikke har fået kørekort. Jeg har svært ved at skulle bevare overblikket i trafikken i en bil. Så jeg har altid cyklet.. 

Anmeld Citér

17. marts 2021

Anonym trådstarter

Hans begrundelse for at jeg ikke må få en elcykel er at jeg ikke har langt til ting omkring mig. Men derfor må man vel stadig godt købe en elcykel?

Anmeld Citér

17. marts 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hans begrundelse for at jeg ikke må få en elcykel er at jeg ikke har langt til ting omkring mig. Men derfor må man vel stadig godt købe en elcykel?

Jeg bor midt i København (og har derfor ikke rigtig langt til noget som helst i hverdagen) og jeg har en el-ladcykel. Den giver mig SÅ meget frihed! Udover at det er nemmere at fragte børn så giver det mig netop også mulighed for at besøge min familie som bor en time væk. Jeg kan kun anbefale det!

Og det skal din mand da bare overhovedet ikke bestemme altså! 

Anmeld Citér

17. marts 2021

Anonym trådstarter

Jeg bor midt i København (og har derfor ikke rigtig langt til noget som helst i hverdagen) og jeg har en el-ladcykel. Den giver mig SÅ meget frihed! Udover at det er nemmere at fragte børn så giver det mig netop også mulighed for at besøge min familie som bor en time væk. Jeg kan kun anbefale det!

Og det skal din mand da bare overhovedet ikke bestemme altså! 

Præcis det er nemlig en stor frihed. Det er så træls at han ikke bare vil bakke op omkring det 

Det er også fordi jeg har su lån at han mener at jeg ikke skal spare op til en elcykel men burde afbetale lånet. Men altså han har bil og kørekort og har netop en frihed som jeg ikke har lige nu vi har fælles økonomi så jeg føler lidt at det forkert at jeg sparer nogle af pengene op til den, nu hvor han ikke er med på den ide.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.