Lægesekretærelev - jobsamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.230 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. marts 2021

Anonym trådstarter

Jeg er så heldig, at jeg er blevet kaldt til samtale om en stilling som lægesekretærelev.

Derfor vil jeg høre fra andre, der har været til sådan en jobsamtale (eller måske bare en hvilken som helst elevplads), hvordan sådan en samtale foregår? Hvad bliver der lagt vægt på/spurgt særligt ind til? Andre gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2021

Anonym

Tidligere pædagogisk assistent elev her

Der var mange om få elevpladser 

Så her tænker jeg kommunen kiggede på fraværsprocent, evt udtalelser og humør/energi til samtalen. Men det er ikke nemt at vide hvad de ser på  

Jeg blev ansat som 16årig, hvor største delen der blev ansat var +20

Vær dig selv, håber det går dig godt! 

Anmeld Citér

17. marts 2021

Bettybom

Jeg er på første år. 
bare vær dig selv - det er helt almindelige mennesker og samtalerne er MEGET forskellige afhængig af hvem de snakker med. 
et sted blev nogle spurgt, hvordan man ville planlægge en weekend for sine kollegaer (svaret var så ikke vildt nok åbenbart). 
jeg blev bland andet spurgt, om jeg havde planer om at blive der tiden ud ( underforstået om jeg havde tænkt mig at indlægge en barsel ). 

Mens ellers var samtalen god og hyggelig - bare vær dig selv

Anmeld Citér

18. marts 2021

Tulletullen

Positiv energi!

Altid sig, at det du ikke kan, det vil du meget gerne lære.

At du godt kan lide at tage initiativ og være opsøgende.

At du både kan arbejde selvstændigt men også er en holdspiller, der kan lide at sparre og spørge.

Og endnu mere positiv ånd! 

Brænd igennem, og sig hvor meget du bare gerne vil det! (Banalt, men det VIRKER).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.