Aftenkvalme - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.281 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. marts 2021

PP93

Puha, jeg er i dag 6+5 og jeg har haft sindsygt kvalme de sidste par aftner. Kvalmen kommer snigende omkring kl. 16 også fortsætter det resten af aften. Mad forværre kvalmen og lysten til mad er væk. Er der nogle gode råd til hvordan jeg kommer bedst igennem denne periode? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2021

MEF

Stakkels dig! Jeg havde det på præcis samme måde. Jeg kunne intet spise fra kl 15-16 og stod hver dag og lavede mad til min familie men spiste intet, for bare lugten gav mig kvalme. Jeg fandt ikke noget der hjalp. Men det gik over omkring uge 11. Jeg tabte mig 3 kg i første trimester, fordi jeg simpelthen ikke kunne spise aftensmad i næsten 2 måneder.. 

Anmeld Citér

16. marts 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Altså jeg synes det eneste der hjalp på aftenkvalme var en lur i løbet af eftermiddagen. Og gerne i et andet rum, end dér hvor aftensmaden tilberedes så man ikke ligger i lugten. Så hvis du har mulighed for det, så snup en lur efter arbejde.

Anmeld Citér

16. marts 2021

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Jeg tog en lille kakaomælk når kvalmen tog over og nogen gange gjorde det at der blev plads til mad. Bare en lille bitte kakao, ikke et glas - for uoverskueligt på en eller anden måde

Tillykke med graviditeten og go bedring

Anmeld Citér

16. marts 2021

PP93

MEF skriver:

Stakkels dig! Jeg havde det på præcis samme måde. Jeg kunne intet spise fra kl 15-16 og stod hver dag og lavede mad til min familie men spiste intet, for bare lugten gav mig kvalme. Jeg fandt ikke noget der hjalp. Men det gik over omkring uge 11. Jeg tabte mig 3 kg i første trimester, fordi jeg simpelthen ikke kunne spise aftensmad i næsten 2 måneder.. 

Er glad for at høre der er lys forude. I min første graviditet var jeg overhovedet ikke ramt af kvalme på denne måde.. puha altså. Men synes godt nok det er hårdt at stå og tilberede aftensmad for familien også ligge sig ind i et andet rum, fordi man er ved at brække sig over maden og duften

Anmeld Citér

16. marts 2021

PP93

Jegermoar skriver:

Jeg tog en lille kakaomælk når kvalmen tog over og nogen gange gjorde det at der blev plads til mad. Bare en lille bitte kakao, ikke et glas - for uoverskueligt på en eller anden måde

Tillykke med graviditeten og go bedring

Det kunne være man skulle prøve med lidt kakao, for er godt nok ved at være lidt desperat

Tak for tip

Anmeld Citér

17. marts 2021

Bubbi11

Profilbillede for Bubbi11

Puha, jeg er selv 6+6 i dag og har voldsomt kvalme om morgenen jeg har fundet ud af at bananer og mælk hjælper om eftermiddagen er jeg heldigvis ikke så ramt men har altid sindsygt lyst til ærter

Anmeld Citér

17. marts 2021

Sofie129

Profilbillede for Sofie129

Jeg drak mine kalorier da kvalmen var værst... En iskold smoothie, kakao, Faxe kondi og lignende. Ellers kunne jeg også ofte klemme en sodavandsis eller lidt kold frugt ned. 
Håber snart kvalmen aftager igen

Anmeld Citér

20. marts 2021

Nielsen19

Har du/I prøvet akupunktur?�� det fjerner ikke kvalmen helt, men mindsker den markant! Så man kan få noget at spise. For mig, skal jeg undgå at blive alt for sulten ��

Anmeld Citér

22. marts 2021

PP93

Tak for svar alle sammen. Vil helt klart kigge videre på nogle af forslagene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.