GFO - udgift under corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.850 visninger
10 svar
2 synes godt om
15. marts 2021

Anonym trådstarter

Hvor mange af jer har meldt jeres børn ud af GFO under corona? Hvad gør I i forhold til hentning?

Vores ene søn går på specialskole - skole til 14 og så kommer han hjem. Han startede med at være i GFO til 15.. men var der som den eneste fra klassen. Lærerne spurgte om han kunne tage hjem fra 14 i stedet for.

Vores anden søn går på alm skole og er i GFO mellem 14-15.

Pointe - vi betaler 2x GFO takst ... for samlet set en times “pasning” i GFO hver dag.

Kan det betale sig at melde dem ud af GFO .. hvad gør i andre?  Ser I det bare som en ekstra corona skat. ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2021

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Hvad er GFO 

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym trådstarter

15. marts 2021

Tip!

Kan du/i ikke få dækket jeres (mer)udgift til jeres søn der er på specialskole? 
Det er blot at høre jeres rådgiver om. 

Anmeld Citér

15. marts 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hvor mange af jer har meldt jeres børn ud af GFO under corona? Hvad gør I i forhold til hentning?

Vores ene søn går på specialskole - skole til 14 og så kommer han hjem. Han startede med at være i GFO til 15.. men var der som den eneste fra klassen. Lærerne spurgte om han kunne tage hjem fra 14 i stedet for.

Pointe - vi betaler 2x GFO takst ... for samlet set en times “pasning” i GFO hver dag.

Kan det betale sig at melde dem ud af GFO .. hvad gør i andre?  Ser I det bare som en ekstra corona skat. ...

Måske jeg ikke helt forstår det. Men.. hvad er anderledes ved jeres brug af SFO nu, ift før Corona? Som du ser som en "Corona skat".

Hvis jeres ene barn ikke længere bruger SFO, synes jeg da bare i skal melde ham ud.  

Anmeld Citér

16. marts 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er vel 1 takst + 1/2 takst

Hvis det er jeres barn ikke længere bruger SFOen er det vel bare, at melde ham ud. Men hvis det er fordi, at I vil melde ham ud og så ind igen når Corona tillader det - synes jeg, at I skal lade ham gå der.

Vi har også betalt til både sport og klub uden, at vores 2 børn har kunne komme afsted. Sportsklubberne skulle stadigvæk kunne overleve og personalet i klubben skulle jo stadigvæk være der når de åbner igen.

Så det er 2 forskellige situationer

Anmeld Citér

16. marts 2021

lineog4

Anonym skriver:

Nu er mine for store til sfo, men går begge i klub. Den ene i 7. Klasse og har ikke været der længe, men han deltager i noget virtuelt.

Man kan jo vælge at melde ud af SFO, for man er garanteret en plads ved indmelding igen ulig fx børnehave. Man skal bare huske at SFOs tildelkngaf penge reguleres hver måned, dvs. Melder 10 børn sig ud i marts, så reguleres budgettet allerede i april. Ergo hvis nu en stor del vælger at melde deres børn ud i fx 5 måneder, så skal man ikke forvente det er den samme sfo de vender tilbage til.

Er det en cororna skat, hmm næ det synes jeg ikke. Udgiften til klubben er jo noget jeg havde budgetteret med, og jeg er en de heldige som ikke mærker cororna økonomisk. Kan sagtens forstå de som har mistet indkomst kan finde nogle penge her, hvis deres børn alligevel ikke bruger det. 

Anmeld Citér

16. marts 2021

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Måske jeg ikke helt forstår det. Men.. hvad er anderledes ved jeres brug af SFO nu, ift før Corona? Som du ser som en "Corona skat".

Hvis jeres ene barn ikke længere bruger SFO, synes jeg da bare i skal melde ham ud.  

Det der er anderledes er at de ellers har kunne være i skolen til kl 17. Jeg har dog hentet før - typisk 16.00-16.15. Lige nu er det afhentning kl 14 og senest 15. Og guderne må vide hvor lang tid dette strækker sig .

Jeg synes bare det er en del penge, hvis det er et år man betaler, for hvor man hele tiden tænker ... om lidt må de være fuld tid i skole. 

Og forstår heller ikke argumentet for af der skal hentes allerede før 15? Måske overser jeg noget.

Anmeld Citér

16. marts 2021

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nu er mine for store til sfo, men går begge i klub. Den ene i 7. Klasse og har ikke været der længe, men han deltager i noget virtuelt.

Man kan jo vælge at melde ud af SFO, for man er garanteret en plads ved indmelding igen ulig fx børnehave. Man skal bare huske at SFOs tildelkngaf penge reguleres hver måned, dvs. Melder 10 børn sig ud i marts, så reguleres budgettet allerede i april. Ergo hvis nu en stor del vælger at melde deres børn ud i fx 5 måneder, så skal man ikke forvente det er den samme sfo de vender tilbage til.

Er det en cororna skat, hmm næ det synes jeg ikke. Udgiften til klubben er jo noget jeg havde budgetteret med, og jeg er en de heldige som ikke mærker cororna økonomisk. Kan sagtens forstå de som har mistet indkomst kan finde nogle penge her, hvis deres børn alligevel ikke bruger det. 

Ja vi har også budgetteret med det - men svarer jo til, at man betaler for at have bil dom man så kun må anvende hver anden dag lige pludselig. Man får ikke ydelsen. Og jeg er godt klar over det er en specielt periode - men synes efterhånden at det ikke er rimeligt i forhold til hvad man får. 

Anmeld Citér

16. marts 2021

lineog4

Anonym skriver:

Ja vi har også budgetteret med det - men svarer jo til, at man betaler for at have bil dom man så kun må anvende hver anden dag lige pludselig. Man får ikke ydelsen. Og jeg er godt klar over det er en specielt periode - men synes efterhånden at det ikke er rimeligt i forhold til hvad man får. 

Tænker der er stor forskel på grunden. 

Kan se du skriver, at dit ene barn er afsted, men de lukker klokken 15 - hvis det er tilfældet ville jeg spørge til begrundelsen (og det må ikke være, at de har brug for hænderne I skoletiden, for skoletiden må ikke finansieres af forældrebetaling, BUPL har været ude og køre den sag i dette skoleår og har fået ret). Hvis begrundelsen er smitte og cororna, så er det hvad det er ligesom min store dreng kun må komme I klub en gang om ugen fordi han går i i. (Den yngste i 4. Må komme hver dag), men er det ikke så ville jeg kontakte byrådet og høre om mulighed for afslag i pris. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.