Anonym skriver:
Hvor mange af jer har meldt jeres børn ud af GFO under corona? Hvad gør I i forhold til hentning?
Vores ene søn går på specialskole - skole til 14 og så kommer han hjem. Han startede med at være i GFO til 15.. men var der som den eneste fra klassen. Lærerne spurgte om han kunne tage hjem fra 14 i stedet for.
Vores anden søn går på alm skole og er i GFO mellem 14-15.
Pointe - vi betaler 2x GFO takst ... for samlet set en times “pasning” i GFO hver dag. 
Kan det betale sig at melde dem ud af GFO .. hvad gør i andre? Ser I det bare som en ekstra corona skat. ...
Nu er mine for store til sfo, men går begge i klub. Den ene i 7. Klasse og har ikke været der længe, men han deltager i noget virtuelt.
Man kan jo vælge at melde ud af SFO, for man er garanteret en plads ved indmelding igen ulig fx børnehave. Man skal bare huske at SFOs tildelkngaf penge reguleres hver måned, dvs. Melder 10 børn sig ud i marts, så reguleres budgettet allerede i april. Ergo hvis nu en stor del vælger at melde deres børn ud i fx 5 måneder, så skal man ikke forvente det er den samme sfo de vender tilbage til.
Er det en cororna skat, hmm næ det synes jeg ikke. Udgiften til klubben er jo noget jeg havde budgetteret med, og jeg er en de heldige som ikke mærker cororna økonomisk. Kan sagtens forstå de som har mistet indkomst kan finde nogle penge her, hvis deres børn alligevel ikke bruger det.
Anmeld
Citér