Hvordan bliver man enig om et navn?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.430 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2021

Anonym trådstarter

Vi skal snart byde velkommen til lillesøster, og vi glæder os helt vildt. Men vi kan IKKE blive enige om et navn! Da vi fik vores søn var vi 100% enige meget hurtigt, og vores fik sig navn 6 måneder inden han blev født. Men med pigenavne er det helt anderledes - vi er helt uenige i hinandens forslag, og det er mega træls. Jeg ved der findes en sjov app hvor man kan swipe navne, og så får man at vide når man har swipet ja til et navn som ens partner også har swipet ja til - desværre er den kun til iPhone.

Hvis I også har oplevet at være helt uenige; hvordan løste i det? I må også gerne komme med navneforslag. jeg kan godt lide klassiske navne (oldeforældre-generationen) og naturnavne. Min mand kan lide mere engelsk-klingende navne, og det er sgu lidt svært at kombinere  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2021

Anonym

Vi fandt et navn, som vi begge godt kunne lide, selvom det ikke var vores førstevalg. Og så kom hun til at hedde det, og det er jeg rigtig glad for nu.

Jeg tænker, der godt kan være navne, der er "oldeforældregenerationen" men som også klinger engelsk.
Fx Jenny, Ellinor, Martha, Anna, Emma, Lily, Alice, Ella.

Held og lykke.

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

Haha vi har det med drengenavne nu.. Da vi ventede vores datter, fik hun hurtigt navnet Lea..

Men nu har vi en liste på 10 drengenavne, som vi ikke helt kan blive enige om.. Aner ikke helt, hvordan man pludselig bliver enig desværre

Anmeld Citér

15. marts 2021

Babilooo

Start med at finde godkendte pigenavne. Jeg vil tror der er nogle tusinde. Det lyder sf meget - men man kommer hurtigt igennem. Du kan Google det.

Så kigger du dem igennem og skriver ned hvis du synes om det. Bed din mand gøre det samme og så kan I se hvad der er af overlap- mon ikke I den vej rundt kan blive enige. 

Forslag til klassiske navne der du fungerer på engelsk: Elisabeth, Victoria, Leonora, Maria, Carhrine, Sophie.

Anmeld Citér

15. marts 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil

Camille

marguerite

Eleanor

antonia

rosa

rosalie

Anmeld Citér

15. marts 2021

Sprit25

Man kunne vædde  hvis du vinder bliver det dit navn og hvis din mand vinder 

Naturligvis skal det være to navne i begge kan leve med

Anmeld Citér

15. marts 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Vi fandt ud af hvad de skulle hedde da de blev født, så kunne vi se hvad de lignede

Anmeld Citér

15. marts 2021

Maricella

Profilbillede for Maricella

Her blev vi bare enige om at manden bestemte

Ej, vi snakkede selvfølgelig om navne. Men første barn f.eks. var vi dybt uenige og så blev vi enige om at vi måtte vælge et navn hver, og så kaldte vi babyen hvert navn i et døgn. Da vi nåede til 2. døgn og mit navn (han startede) lød det bare så forkert at skifte, og nu kan det ikke være anderledes. Vi gjorde det samme anden gang, dog var jeg mere "med" på hans forslag, da det passede godt med den førstes navn, hvor mit navn ville være helt off (men det passede godt med det navn jeg ville have valgt til den første). Ind imellem tænker jeg dog stadig på mine børn med de navne jeg ville have givet dem  

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

Vi ville også gerne have gamle navn og gerne nogle der kunne udtales på engelsk. Natur hvad vi også som tema. Der enkelt danske navne med. Og de skulle være kort navn 

Vi har Iris 5på år og Alice 2 mdr. 

Ved vores piger havde vi

Iris

Asta

Alice

Luna

Aya

Sarah

Mary

Daisy

Mynte.

Eila /Elia.

Hazel/hassel.

Ivy.

Lærke.

Bellis

Anmeld Citér

15. marts 2021

fehår

Appen CharliesNames findes også til Android. Den er ganske fin. 

Vi har to piger, og det har taget en evighed og mange diskussioner og mange lister at navngive dem...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.