Mens og hormonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2021

Anonym trådstarter

hej piger. 
jer der har hormon spiral , bløder i stadigvæk regelmæssigt? 
jeg havde hørt om så mange der ikke fik deres mens med hormonspiral og kun blødte meget lidt et par gange om året. derfor tænkte jeg at hormon spiral var lige noget for mig. MEN jeg har min mens troligt hver eneste måned og i samme styrke som før jeg fik den. Har haft den i 2,5 år og det har hele tiden været sådan. 
udover det har jeg humørsvingninger og hSr taget på i vægt og kan ikke komme af med de kilo igen. Såååå jeg overvejer virkelig at få den fjernet nu. 
Andre der også oplever overstående? Nogen der efterfølgende har fået den fjernet og det har hjulpet på vægten og humørsvingningerne? 
jeg hader ikke at føle mig som mig selv

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2021

Anonym

Jeps

havde hormonspiral i 2 år. Fik mens hver måned. På klokkeslæt. På nær de 3 gange jeg blev gravid (uden for livmoderen). 

Er blevet undersøgt adskillige gange. Den sad som den skulle, den virkede - den havde bare for lidt hormon til at virke godt på mig. 

Jeg havde humørsvingninger, vægtøgning (vand tænker jeg), tendens til triste perioder og manglende sexlyst. Fik den fjernet efter 3.graviditet, da lægerne slet ikke kunne forklare graviditeterne med andet end, at den præventionsform ikke virkede for alle. 

Blev “mig” igen efter ca 3 måneder uden  

Anmeld Citér

13. marts 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeps

havde hormonspiral i 2 år. Fik mens hver måned. På klokkeslæt. På nær de 3 gange jeg blev gravid (uden for livmoderen). 

Er blevet undersøgt adskillige gange. Den sad som den skulle, den virkede - den havde bare for lidt hormon til at virke godt på mig. 

Jeg havde humørsvingninger, vægtøgning (vand tænker jeg), tendens til triste perioder og manglende sexlyst. Fik den fjernet efter 3.graviditet, da lægerne slet ikke kunne forklare graviditeterne med andet end, at den præventionsform ikke virkede for alle. 

Blev “mig” igen efter ca 3 måneder uden  

Argh øv altså. Var det pga for lidt hormon i den  at du blev gravid så mange gange? Har du fundet en anden præventions form efterfølgende ?  Tak for at dele dine erfaringer 

Anmeld Citér

13. marts 2021

Rosin1980

Profilbillede for Rosin1980

Hej!

Jeg har også haft en hormonspiral. Jeg fik ikke rigtig menstruation, men pletblødte til gengæld hele tiden. Det var ret træls.

Løb også ind i en trist periode mens jeg havde den, og har den lidt mistænkt for at være medvirkende til det.

Ingen påvirkning på vægten.

Jeg fik den taget ud igen, og manden blev snippet. Så jeg var ikke begejstret, men der er mange som er glad for den.

Anmeld Citér

13. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

hej piger. 
jer der har hormon spiral , bløder i stadigvæk regelmæssigt? 
jeg havde hørt om så mange der ikke fik deres mens med hormonspiral og kun blødte meget lidt et par gange om året. derfor tænkte jeg at hormon spiral var lige noget for mig. MEN jeg har min mens troligt hver eneste måned og i samme styrke som før jeg fik den. Har haft den i 2,5 år og det har hele tiden været sådan. 
udover det har jeg humørsvingninger og hSr taget på i vægt og kan ikke komme af med de kilo igen. Såååå jeg overvejer virkelig at få den fjernet nu. 
Andre der også oplever overstående? Nogen der efterfølgende har fået den fjernet og det har hjulpet på vægten og humørsvingningerne? 
jeg hader ikke at føle mig som mig selv

De to gange jeg har haft hormonspiral har jeg aldrig haft menstruation. Jeg havde en pletblødning årligt, men det var også det. Jeg har haft to forskellige

Anmeld Citér

13. marts 2021

Anonym

De kunne ikke rigtig komme med en forklaring. 
Man kan jo helt groft sige, at spiralen jo gjorde det den skulle. Den gjorde det bare ikke godt nok. 

Den forhindrede jo en reel graviditet - men ægget satte sig fast - bare et forkert sted. Og det er mega farligt. 

Deres bedste bud var, at jeg producerer for meget af mit eget hormon til at spiralen kunne modvirke det helt. 

Efterfølgende valgte jeg de gammeldags minipiller, fordi der er mere hormon i, end de nye. (Efter lægen anbefalinger). P-piller var jeg heller ikke interesserede i grundet min alder og en tidligere historik med depression på dem. 

Nu kører vi bare kondom. Minipiller gav mig markant mindre sexlyst og uren hud. Så ... ja.. min man bliver snippet den dag, vi har besluttet os for, om vi vil have flere børn  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.