Gravidtet test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2021

Anonym trådstarter

Hej Damer, jeg har haft stikkende smerter i underlivet og det første gang jeg mærker det. Samt stik i maven . Jeg tog en test idag og den var negativ, men det var en af de tidlige teste som man kan bruge en uge før mens, dog skal jeg først have mens om ca 9 dage kan jeg regne med testen idag?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej Damer, jeg har haft stikkende smerter i underlivet og det første gang jeg mærker det. Samt stik i maven . Jeg tog en test idag og den var negativ, men det var en af de tidlige teste som man kan bruge en uge før mens, dog skal jeg først have mens om ca 9 dage kan jeg regne med testen idag?

Hvorfor I alverden tester du så lang tid før mens? Så er du jo kun noget med 2+5 stykker. Selvfølgelig kan du ikke regne med noget, ægget har måske slet ikke nået at sætte sig fast endnu på det tidspunkt :-) 

Anmeld Citér

12. marts 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor I alverden tester du så lang tid før mens? Så er du jo kun noget med 2+5 stykker. Selvfølgelig kan du ikke regne med noget, ægget har måske slet ikke nået at sætte sig fast endnu på det tidspunkt :-) 

Jeg læste også noget med at man kunne tage en test en uge efter æggeløsning? Kan det passe

Anmeld Citér

12. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg læste også noget med at man kunne tage en test en uge efter æggeløsning? Kan det passe

Du kan jo tage en test, når det passer dig, men det er enormt usandsynligt at få en positiv test 3+0, selv hvis du er gravid. Og tester du før tid er der en relativ høj risiko for du fanger en biokemisk graviditet, der alligevel ville være gået til grunde omkring din menstruation. Så jeg vil klart anbefale dig at vente til forventet menstruation med at teste

Anmeld Citér

13. marts 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg er enig med ovenstående. Det er alt alt for tidlig at du testet. Vent til mens dag

Anmeld Citér

13. marts 2021

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Jeg er enig med ovenstående. Det er alt alt for tidlig at du testet. Vent til mens dag

Hvad med de teste som fanger 6 dage før mens

Anmeld Citér

13. marts 2021

Lambi90

Profilbillede for Lambi90
Anonym skriver:

Jeg forstår til fulde din utålmodighed!

jeg har selv flere gange måtte hive fat i testmonsteret og bede om pause!

Nu har jeg ikke selv været heldig at stå med en positiv test. Men jeg har læst stolpe op og stolpe ned i gamle opslag - og udfra dem kan konkluderds at folk generelt ikke tester ret meget tidligere på tidlig teste, end på alm teste. Der er sågar flere eksempler hvor kvinder har testet på begge slags, og den alm test er den der er tydeligst. 

Du har ganske sikkert iver for at teste, og det forstår jeg godt. Men forsøg måske at aftale med dig selv at du tester 1 gang hver 2. Dag frem til mensdag, hvis du ikke kan vente helt.

jeg testede for nyligt i en cyklus ALT for tidligt og fik skyggestreger på nogle tests. Det gjorde mig helt fibrilsk og jeg brugte en mindre formue på teste flere gange om dagen, alle blanke som sne, og mens kom på helt præcis den dag den skulle. Man føler sig så dum bagefter, og imens drejer livet sig nærmest kun om at tisse på test, skille dem ad, lyse på dem, tage billeder og konvertere dem. Men altså - lige lidt hjælper det! 

Så fat mod og lig en "testplan" du kan holde dig til, så det ikke stikker af med dig

Anmeld Citér

13. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

De tidlige teste er ofte virkelig dårlige. Der skal ikke meget til, så virker de ikke, fordi intervallerne er så små. Hvis du bare har drukket lidt for meget væske osv. 

Jeg har kunnet teste positiv fra 3+1 på alm teste. Men ikke på tidlige. Men jeg vil generelt sige, at man skal vente til mensdag og teste der. For det er svært at tyde de streger, der kommer så tideligt - også går du og er nervøs hele tiden! Og dagene op til mens er direkte forfærdelige!

Anmeld Citér

13. marts 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ved min første graviditet startede jeg med at teste med den type test fra 4+0, men det var først 4+3 jeg kunne ane noget på testen. 
Ved nr 2 testede jeg med en alm 3+6 og kunne ane en ekstra streg. Viste sig at jeg kun var 3+1 på den dag. 
Det er så forskelligt hvornår man kan teste positivt. Hvis du først kan flere dage efter forventet menstruation, men er startet en uge før, ja så bliver tiden lang. 
Som skrevet, kan du også nå at “abortere” inden menstruation. Man siger at det kun hver tredje graviditet der bliver til en baby. Mange opdager aldrig de har været gravide, fordi det bliver udstødt inden eller sammen med menstruationen. 
jeg krydser fingre for dig

Anmeld Citér

13. marts 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Men du prøver ikke at fange det 6 dage før menses, du prøver at fange det 9 dage før menses. Det er altså mega tidlig. Jeg har fuld forståelse for at man er utålmodig og kan ikke vente. Men det er meget meget tidlig. Og hvis ikke du kan vente til mensdag, så ligesom en anden skrev i tråden. Test 1 gang hver 2 dag frem til mensdag. Hvor længe har i prøvet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.