Min mands hobby går mig på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2021

AnoMor

Unicorn1 skriver:

Ahh okay så forstår jeg, hvad du mener.. Altså når jeg siger "flytte", så mener jeg for en uge eller to, for faren har forhåbentlig inden da sagt, at han gerne vil have dem hjem igen inden for to uger.. Og altså så mener jeg jo ikke, at man flytter-flytter.. Så er det jo bare "ferie", og det må du jo gerne tage på.. Men ellers må hun snakke med sin sagsbehandler..

Ja ja vores holdning er selvfølgelig fuldstændig ligegyldig i forhold til lovgivningen.. Men kan bare ikke helt se nogen anden løsning, end at TS får vist faren, at hun ikke orker det her mere.. Jo så kan hun smide ham ud af boligen, eller finde et andet sted at bo, hvor hun får hans tilladelse til at tage barnet med.. Men vil han ingen af de ting, ja så er TS jo fuldstændig bundet i et ulykkeligt hjem.. Hun kan dog stadig slå op med ham, så de ikke er et par mere

Det er selvfølgelig rigtig. 1-2 uger tror jeg nu heller ikke kan betegnes som bedrageri. For ja. Så er der jo bare en “ferie”. Jeg forstod det bare som at bryde forholdet og flytte til forældrene sådan permanent  

Jeg kan nu heller ikke komme med noget råd overhovedet. Netop fordi jeg jo er Pro Daddy i den her. Håber bare at hun uanset hvad husker at tænke på far, barn og lovgivning i sidste ende så det ikke ender med at bide hende selv i måsen. For det er der ingen der er tjent med

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
AnoMor skriver:

Det er selvfølgelig rigtig. 1-2 uger tror jeg nu heller ikke kan betegnes som bedrageri. For ja. Så er der jo bare en “ferie”. Jeg forstod det bare som at bryde forholdet og flytte til forældrene sådan permanent  

Jeg kan nu heller ikke komme med noget råd overhovedet. Netop fordi jeg jo er Pro Daddy i den her. Håber bare at hun uanset hvad husker at tænke på far, barn og lovgivning i sidste ende så det ikke ender med at bide hende selv i måsen. For det er der ingen der er tjent med

Nå ja det kan jeg godt se, at jeg overhovedet ikke fik uddybet godt nok .. Men altså er I da ikke tankelæsere?

Ja håber da også, at hun tænker over det hele, men det synes jeg nu også, at det lyder til, siden hun spørger om hjælp 

Anmeld Citér

14. marts 2021

AnoMor

Unicorn1 skriver:

Nå ja det kan jeg godt se, at jeg overhovedet ikke fik uddybet godt nok .. Men altså er I da ikke tankelæsere?

Ja håber da også, at hun tænker over det hele, men det synes jeg nu også, at det lyder til, siden hun spørger om hjælp 

Haha nogen gange ville jeg ønske at jeg var herinde

Ja da. Det tror jeg bestemt også at hun gør. Men derfor tror jeg også det er meget godt at hun høre flere forskellige holdninger så tingene belyses fra flere sider

Anmeld Citér

14. marts 2021

Unicorn1

AnoMor skriver:

Haha nogen gange ville jeg ønske at jeg var herinde

Ja da. Det tror jeg bestemt også at hun gør. Men derfor tror jeg også det er meget godt at hun høre flere forskellige holdninger så tingene belyses fra flere sider

Haha ja det ville squ være rart nogle gange ..

Helt enig .. Men håber da selvfølgelig allermest på, at faren er lydhør og de finder en løsning sammen 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Haha ja det ville squ være rart nogle gange ..

Helt enig .. Men håber da selvfølgelig allermest på, at faren er lydhør og de finder en løsning sammen 

Det håber jeg også, at vi finder en løsning. Måske jeg skulle vise ham denne debat..

I skal i hvertfald have mange tak, for at komme med jeres synspunkter og tanker

Anmeld Citér

14. marts 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvor mange timer er han væk de dage han er afsted? 
min mand fisker, spiller fodbold og elsker heavey metal koncerter. 

han fisker tidlig morgen (før vi vågner) eller efter puttetid, koncerter er typisk også efter puttetid. Og ift fodbold kan han jo ikke styre tidspunktet. Der er selvfølgelig også dage hvor han “får lov” til at fiske en hel dag. 
men jeg ser det som at man også har brug for at være andet end forælder. 
Jeg elsker at være på cafe med veninder eller gå en lang aftentur med veninder. Dette giver mig fornyet energi. 
Og jeg tror også det giver min mand noget energi - han både leger med den lille og spiller bold med de store. han misser ingen af børnenes fodboldkampe og nu er de så store at de kan tage med ud og se ham spille eller tage med ud og fiske. 
Så jeg tænker om det er en mulighed at det kan gøres omkring puttetid i hverdagen og evt. under middagsluren i weekenden, sådan så det bliver mindre hårdt for dig? 
derudover tænker jeg om du selv kommer ud og mærker at være mere end mor? 
jeg er ikke enig i at “livet skal på pause” til børnene bliver større, men familien skal selvfølgelig fungere. 
Vi har F.eks fået vennepar med børn som vi elsker at ses med, da vi får dækket vores sociale behov uden at børnene skal passes for de leger med hinanden så både voksne og børn er glade. 
Så jeg tænker at I måske kan tage en snak om hvordan hans hobby kan tilpasses jeres familie? Og måske en snak om hvordan I begge kan komme ud og få fornyet energi både hver for sig og sammen. 
Jeg kender ikke din mand og kan ikke sige noget om hvorvidt du burde gå fra ham, men hvis han ellers er en god far og en god mand, så er det overilet at flytte. Måske kan der rykkes på tidspunktet på dagen han er væk? 

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvor mange timer er han væk de dage han er afsted? 
min mand fisker, spiller fodbold og elsker heavey metal koncerter. 

han fisker tidlig morgen (før vi vågner) eller efter puttetid, koncerter er typisk også efter puttetid. Og ift fodbold kan han jo ikke styre tidspunktet. Der er selvfølgelig også dage hvor han “får lov” til at fiske en hel dag. 
men jeg ser det som at man også har brug for at være andet end forælder. 
Jeg elsker at være på cafe med veninder eller gå en lang aftentur med veninder. Dette giver mig fornyet energi. 
Og jeg tror også det giver min mand noget energi - han både leger med den lille og spiller bold med de store. han misser ingen af børnenes fodboldkampe og nu er de så store at de kan tage med ud og se ham spille eller tage med ud og fiske. 
Så jeg tænker om det er en mulighed at det kan gøres omkring puttetid i hverdagen og evt. under middagsluren i weekenden, sådan så det bliver mindre hårdt for dig? 
derudover tænker jeg om du selv kommer ud og mærker at være mere end mor? 
jeg er ikke enig i at “livet skal på pause” til børnene bliver større, men familien skal selvfølgelig fungere. 
Vi har F.eks fået vennepar med børn som vi elsker at ses med, da vi får dækket vores sociale behov uden at børnene skal passes for de leger med hinanden så både voksne og børn er glade. 
Så jeg tænker at I måske kan tage en snak om hvordan hans hobby kan tilpasses jeres familie? Og måske en snak om hvordan I begge kan komme ud og få fornyet energi både hver for sig og sammen. 
Jeg kender ikke din mand og kan ikke sige noget om hvorvidt du burde gå fra ham, men hvis han ellers er en god far og en god mand, så er det overilet at flytte. Måske kan der rykkes på tidspunktet på dagen han er væk? 

Det er ikke rigtigt muligt at rykke på tidspunkterne han er væk på, da han også har 1,5 time transport til sin hobby. Når han er væk er det ofte i 5-7timer af gangen, andre gange er det mere.

Anmeld Citér

15. marts 2021

Unicorn1

Anonym skriver:

Det er ikke rigtigt muligt at rykke på tidspunkterne han er væk på, da han også har 1,5 time transport til sin hobby. Når han er væk er det ofte i 5-7timer af gangen, andre gange er det mere.

Wauw jeg troede, at vi snakkede 2-3 timer!

Det der er jo fuldstændig forrykt! 

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Wauw jeg troede, at vi snakkede 2-3 timer!

Det der er jo fuldstændig forrykt! 

Ja det er en del timer

Anmeld Citér

15. marts 2021

Nomnom

Jeg synes det er virkelig lang tid han er væk. Det er jo hele dage?

Jeg er ellers en som mener det er virkelig vigtigt at prioritere hobbyer, når man får børn, men jeg kan sagtens forstå du synes det er hårdt.

Jeg har også hobbyer, som giver mig rigtig meget energi, men som jeg har måttet ligge lidt på hylden imens mine børn er små. Det skal da fungerer med familielivet. 

I princippet har du jo ikke mulighed for at have en hobby ude af huset - for så er I jo aldrig sammen.

Jeg tror jeg endnu engang ville tale med ham om det. Det skal være når I har tid og ikke forstyrres. Han skal forstå at du faktisk står overfor at flytte hjem til dine forældre for at få aflastning. Det kan da godt være han ikke vil skrive under på det når det kommer til stykket, men så igen, hvis I bliver skilt, så har han alligevel kun tid til sin hobby hver anden uge - og er han interesseret i det?

Igen, jeg synes virkelig det er vigtigt med en hobby, men ens familie er også vigtigt. Hvad man troede kunne fungere inden der kom børn, er ikke altid realiteten. Og trives ens partner ikke med hvordan familien fungerer, så skal man da sætte sig ned og finde ud af, hvordan det kan blive bedre.

Din mand skal jo ikke nødvendigvis stoppe - det synes jeg bestemt ikke, men længere ned i tid og så  om nogle år kan han give den fuld skrue igen. Sådan ER det altså bare i en børnefamilie. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.