Babydyne VS juniordyne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. marts 2021

Anonym trådstarter

Har nogen af jer købt en juniordyne fra begyndelsen, og IKKE købt en babydyne? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg skal til og købe en dyne til min baby, som er i maven, men tænkte, om ikke man lige så godt kunne købe en juniordyne, da de så hurtigt vokser ud af baydynen?

Med mine andre børn har jeg altid haft begge dele, men igen, babydynen bliver hurtigt lille, især ved svøbning

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2021

Babilooo

Jeg vil klart anbefale en babydyne. En juniordyne er absurd stor i en barnevognslift.

Jeg havde to babydyner. Så jeg kunne vaske.

Anmeld Citér

11. marts 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg er enig med at en babydyne er en god investering. 
Jeg synes andre ting bliver brugt meget kortere. 
Babydynen er brugt hos os i flere år både indenfor og ude i barnevognen. Vi har haft to. 
Der er også noget med størrelsen at det er nemmere for dem at håndtere en lille dyne i forhold til at sparke den af osv. 

Anmeld Citér

11. marts 2021

Anonym

Ifølge Sundhedsstyrelsens anbefalinger er juniordynen først fra 1år...det handler om størrelse og vægt i forhold til baby -i forhold vuggedød☺️
Jeg ville klart gå med 2 babydyner, en til sengen og en til vognen☺️

Anmeld Citér

11. marts 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes ikke babydynen er én af de ting de voksede hurtigt fra. Og jeg har haft store babyer. 

Jeg tror vi brugte babydynen i sengen indtil de rundede 1 års tid og endnu længere i barnevognen til lur.  

Jeg ville nok synes en junior var meget meget stor ift en lille ny baby og uhandy i liften  

Anmeld Citér

11. marts 2021

fehår

Begge mine piger er vokset fra babydynen, men de elsker stadig at putte med den i sofaen, når vi ser tv. På den måde er den flittigt i brug stadigvæk. 

Jeg ville ikke gerne have undværet den. Babydynen havde den helt rigtige størrelse til at svøbe dem i, uden at jeg skulle bekymre mig om, at de druknede i stoffet.

Anmeld Citér

11. marts 2021

PP93

Jeg vil helt klart anbefale en babydyne. Min søn på 2 år bruger stadigvæk hans i barnevognen, også er den fantastisk at putte med ved sygdom osv. Vi bruger den også til at ligge over ham om natten, hvis han ligger på juniordynen. 

I disse tider skal vi selv have en dyne med i vuggestue, så der bruger vi også babydynen

Anmeld Citér

11. marts 2021

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Min datter er 2½ og sover stadig med babydyne, selvom hun er større end gennensnittet, så de vokser nu ikke specielt hurtigt fra den

Anmeld Citér

12. marts 2021

Anonym

Køb klart en babydyne Man bruger den rigtig meget i starten og en juniordyne er virkelig stor at håndtere. En juniordyne er fin i sengen, men en nyfødt baby bor nærmest i sin babydyne de første måneder, synes jeg...

F.eks. hvis man skal hygge, når man ammer og bagefter vil ligge en sovende baby fra sig i dynen på sofaen - så er sådan en kæmpe juniordyne altså svær ikke at blive viklet helt ind i og vække baby.

Den er god at have med på farten - f.eks. at lægge over baby i autostolen i en kold bil, hvis man ikke har en køredragt. God i barnevognen, god når man er ude og skal lægge baby på gulvet f.eks - så har man altid et medbragt legetæppe.

Min søn gik over til juniordyne i sin seng, da han var 5 måneder - men jeg brugte stadig babydynen til alt det ovennævnte, for juniordynen er stor at håndtere til sådan noget.

Anmeld Citér

12. marts 2021

Anonym trådstarter

Jeg kan godt se, at der er flere fordele ved en babydyne, og havde helt glemt dyne til autostol på tur osv, der passer babydyne så fint ved lige at komme lidt under fødder/ben med den ene ende, og slåes op over benene på oversiden med den anden ende.  Vi køber begge dele, og i lift osv hvor pladsen er trang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.