Babybleer som efterfødslesbind?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.067 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. marts 2021

Anonym trådstarter

Hejsa, 

Jeg har hørt at nogle bruger babybleer i stedet for efterfødselsbind. Er der nogle som har erfaring med det? I så fald, hvilke bleer skal man gå efter?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2021

Black Rose

Anonym skriver:

Hejsa, 

Jeg har hørt at nogle bruger babybleer i stedet for efterfødselsbind. Er der nogle som har erfaring med det? I så fald, hvilke bleer skal man gå efter?

Aldrig hørt om det, men jeg forstår virkelig heller ikke hvorfor? Det er vist nemmere bare at købe bind til formålet, så sidder det også ordentligt fast

Anmeld Citér

8. marts 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har godt hørt om flere, der har gjort det, men ved ik hva slags, de har brugt. 

Jeg købte sådan nogen Tena bind, på apoteket, da jeg sku ha nr 2. Det er den samme slags, de havde oppe på barselsgangen.

De er dejligt brede og noget længer end feks always ultra night +. Og ka varmt anbefales. Vh Stine 

Anmeld Citér

8. marts 2021

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg har godt hørt om flere, der har gjort det, men ved ik hva slags, de har brugt. 

Jeg købte sådan nogen Tena bind, på apoteket, da jeg sku ha nr 2. Det er den samme slags, de havde oppe på barselsgangen.

De er dejligt brede og noget længer end feks always ultra night +. Og ka varmt anbefales. Vh Stine 

Fedt, det kunne godt være jeg skulle prøve dem så. Var nemlig ked af at nogle af de bind jeg havde fået fat i, var for korte ved min første fødsel

Anmeld Citér

8. marts 2021

Anonym trådstarter

Black Rose skriver:

Aldrig hørt om det, men jeg forstår virkelig heller ikke hvorfor? Det er vist nemmere bare at købe bind til formålet, så sidder det også ordentligt fast

Fordi de er længere end de almindelige bind også er de billigere

Anmeld Citér

8. marts 2021

Anonym

Bleer er lavet til at opsuge tynde væsker og altså ikke blod. Derfor er det meget bedre med efterfødselsbind.

jeg har prøvet at have ble på i stedet for, da jeg ikke have flere bind, det var ikke rart.

Anmeld Citér

8. marts 2021

Anonym trådstarter

Bleer er lavet til at opsuge tynde væsker og altså ikke blod. Derfor er det meget bedre med efterfødselsbind.

jeg har prøvet at have ble på i stedet for, da jeg ikke have flere bind, det var ikke rart.

Tak for svar, det var netop sådan noget jeg havde brug for at høre

ps. Det lyder ikke særlig rart med babybleerne

Anmeld Citér

8. marts 2021

Anonym

Her fungerede de billige inkontinens bind i Brugsen ganske udemærket ☺️ Har også i nød (havde ikke flere store bind og kunne ikke bruge tamponer, fik første mens 4 uger efter fødslen) prøvet babybleer, dog til den første mens efter fødslen, som var en styrt blødning for mig..det fungerede også ganske fint 

Anmeld Citér

8. marts 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Fedt, det kunne godt være jeg skulle prøve dem så. Var nemlig ked af at nogle af de bind jeg havde fået fat i, var for korte ved min første fødsel

Var i hvert fald rigtig glad for at jeg fandt dem! Vh Stine 

Anmeld Citér

8. marts 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tænker ikke det er en god ide med baby bleer. 
Jeg havde købt en pakke abena tiltænkt som efterfødselsbleer eller til urininkontinens. Da de første dage var overstået brugte jeg ekstra lange natbind. 
Ved min første fødsel fik jeg nogle bleer med hjem, så der var det kun nødvendigt med natbind. 
oftere skift er en fordel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.