Uge/dags skema for børn 9 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.255 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. marts 2021

Anonym trådstarter

Jeg vil høre om der er nogle der vil vise jeres dags/uge skema for børn over dagen? 

Kh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2021

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

ältås hvad tænker du på? jeg har en på 11 - han står op kl 7 spiser morgenmad og hvad man ellers skal om morgnen. så er der online skole fra 8.15 og til 13 - 15 alt efter hvilke dag det er. bagefter gamer han med sine venner eller vi tager ud og går tur, eller spiller bold. Kl 17 - 17.30 spiser vi og han må game lidt mere hvis han vil . kl 19.30 kommer han i seng.

har også en på 7,5 år. han er tilbage i skole men ellers er hans dag næsten magen til. der er lidt læsning men ellers har han ikke lektier hjemme... Det var i meget grove træk men  ved ik om det var det du havde i tankerne

Anmeld Citér

9. marts 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vi har ikke noget skema som sådan, men hverdagene løber ca sådan her for vores datter på 9:

6,15 stå op, tøj på, ordne hår, spise morgenmad, børste tænder. Når hun er færdig må hun spille Ipad til hun skal afsted i skole, det bliver til ca 15-20 min

Afhentningstidspunkt fra skolen er forskellig alt efter ugedag, men når vi kommer hjem får hun og lillebror lidt at spise. Så tjekker/laver vi lektier. Henover vinteren har de fået lov at se nok lidt rigeligt tv, men nu vejret er bedre, går vi ud i haven eller de går en tur med naboens hund. Den sidste time før maden må de se tv.

Kl ca 18,30 efter maden er der badekar (begge børn), efter badet er det nattøj & børste tænder.

Kl ca 19,45 skal lillebror i seng, mens den 9-årige laver madpakke med den anden forælder. 

Kl ca 20,15 læser vi historie og hygger en halv times tid, derefter får hun lov at læse selv indtil hun er træt. Hun har dog ikke et stort søvnbehov, så den er ofte 21,30 førend hun sover 

Ind imellem, hvis lillebror er meget træt og vi derfor er tidligt færdige, ser vi lidt tv sammen - typisk noget vi følger med i, kan fx være bagedysten, eller nogle gange hvis hun spørger til noget bestemt ser vi en lille video om emnet på youtube

Anmeld Citér

9. marts 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Mulllesmor skriver:

ältås hvad tænker du på? jeg har en på 11 - han står op kl 7 spiser morgenmad og hvad man ellers skal om morgnen. så er der online skole fra 8.15 og til 13 - 15 alt efter hvilke dag det er. bagefter gamer han med sine venner eller vi tager ud og går tur, eller spiller bold. Kl 17 - 17.30 spiser vi og han må game lidt mere hvis han vil . kl 19.30 kommer han i seng.

har også en på 7,5 år. han er tilbage i skole men ellers er hans dag næsten magen til. der er lidt læsning men ellers har han ikke lektier hjemme... Det var i meget grove træk men  ved ik om det var det du havde i tankerne

Sover han virkelig 19.30? En 11-årige?

Anmeld Citér

9. marts 2021

Windy

CKJ skriver:

Sover han virkelig 19.30? En 11-årige?

Det gør min søn på knap 11 nu også. Til gengæld står han op kl. 6 sharp både til hverdag og fest  

Anmeld Citér

9. marts 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Windy skriver:

Det gør min søn på knap 11 nu også. Til gengæld står han op kl. 6 sharp både til hverdag og fest  

Viiiildt nok ��utroligt sådan en forskel 

Anmeld Citér

9. marts 2021

Windy

CKJ skriver:

Viiiildt nok ��utroligt sådan en forskel 

Ulempen er så, at uanset hvor sent han kommer i seng bliver han ved med at vågne kl. 6. Det er squ lidt irriterende, når man selv er udtalt b-menneske. 

Anmeld Citér

9. marts 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Windy skriver:

Ulempen er så, at uanset hvor sent han kommer i seng bliver han ved med at vågne kl. 6. Det er squ lidt irriterende, når man selv er udtalt b-menneske. 

Ja det forstår jeg virkelig godt!! Min søn på 11 sover kl. 21 i hverdagen og 22-22.30 i weekenden. Sover til alt mellem 9-11 (i hverdagen op 6.20) 

Anmeld Citér

9. marts 2021

mor til 2 skønne piger .

Jeg vil høre om der er nogle der vil vise jeres dags/uge skema for børn over dagen? 

Kh

Min datter på snart 10 år står op 6:30 , møder i skole kl 8 - 14 bagefter SFO indtil kl 15-16 hjem og lege med sine venner eller lektier hvis hun har nogle og så der aftensmad kl 18 bagefter tager hun af bordet og så der fri hygge til hun skal i seng kl 20:30

Anmeld Citér

10. marts 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi står op ca. 6.20 - tre børn på 3,7,11. 
morgenmad 6.40 - børste tænder, lege lidt, pakke tasker - ud af døren 7.30. 
hentes alt mellem 14-16. 
fri leg og hygge henover eftermiddagen - 18.30 puttes mindste. 19.30 for hende på 7. Og 20.30 bliver ældste puttet, evt med 30min lydbog eller tlf. 

I weekenderne puttes mindste stadig 18.30 - den mellemste måske 20.30 og ældste bestemmer lidt selv... kl. 22.30 sover jeg ofte og han bedes ofte om at slukke der. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.