Blødning - skal jeg være bange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

447 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. marts 2021

Anonym trådstarter

Hej alle,

Der er åbenbart en første gang for alting, selvom man er gravid med 4. Barn.

Jeg er 11+6, og i går havde min mand og jeg sex. Dette for første gang i mange, mange, mange uger, fordi jeg har været så hårdt ramt af kvalme, at sex ikke har været i min bevidsthed overhovedet.

Stor var forskrækkelsen, da jeg bagefter gik på toilettet, og der var frisk blod iblandet den sæd, der kom ud igen.. Altså blod der uden tvivl kom fra mig. 

Jeg blev/er selvfølgelig hylet noget ud af den. Efter jeg fik tørret det væk, har der ikke været mere blod, heller ingen smerter eller noget som helst.

Jeg går ud fra det er det, der hedder kontaktblødning, eller hvad? Jeg tør ikke have sex igen, før vi har været til NF på fredag..

Vil I ikke dele jeres erfaringer, så i måske kan hjælpe en kvinde, gravid med 4. Barn, som aldrig har haft nogen form for blødninger i tidligere graviditeter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2021

Anonym trådstarter

Jeg er ikke så bekymret mere vi har sådan en angelsounds hjemmedoppler vi købte i min sidste graviditet. Da kunne man ikke høre noget før sent. Men nu prøvede vi lige, og man kunne høre det fineste lille babyhjerte banke afsted, flot regelmæssigt siger min sygeplejerske mand selvfølgelig skal man altid være obs på, at hjertelyd ikke er ensbetydende med, at det er et rask foster, vi skal jo lige have et risikotal. Men den er i hvert fald i live, og det var den del, jeg var bekymret for. Hvor vildt at kunne få lov til at høre det

Anmeld Citér

8. marts 2021

Annemette07

Anonym skriver:

Hej alle,

Der er åbenbart en første gang for alting, selvom man er gravid med 4. Barn.

Jeg er 11+6, og i går havde min mand og jeg sex. Dette for første gang i mange, mange, mange uger, fordi jeg har været så hårdt ramt af kvalme, at sex ikke har været i min bevidsthed overhovedet.

Stor var forskrækkelsen, da jeg bagefter gik på toilettet, og der var frisk blod iblandet den sæd, der kom ud igen.. Altså blod der uden tvivl kom fra mig. 

Jeg blev/er selvfølgelig hylet noget ud af den. Efter jeg fik tørret det væk, har der ikke været mere blod, heller ingen smerter eller noget som helst.

Jeg går ud fra det er det, der hedder kontaktblødning, eller hvad? Jeg tør ikke have sex igen, før vi har været til NF på fredag..

Vil I ikke dele jeres erfaringer, så i måske kan hjælpe en kvinde, gravid med 4. Barn, som aldrig har haft nogen form for blødninger i tidligere graviditeter? 

Jeg blødte ofte i min sidste graviditet efter sex. Man kan godt have sarte slimhinder under graviditeten, hvilket kan føre til blødningen. Så længe det ikke fortsætter og det ikke er forbundet med smerter ville jeg ikke være bekymret. Dog blev jeg bekymret de første mange gange, for man forbinder det jo ikke med 'nomalt'

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.