Hvordan får jeg det sagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
1 svar
2 synes godt om
7. marts 2021

Anonym trådstarter

Jeg har en bekendt/veninde.. Vi ses ikke, men skriver sammen. Vi sås en gang, men det er ved at være en håndfuld år siden. Vi skriver ikke så ofte, men af og til. Bare for at klargøre, hvilken relation det er.

Hun har mistet to graviditeter indenfor urimelig kort tid, og dette efter NF, så det har været en meget voldsom oplevelse med stor sorg, som hun kæmper med endnu. 

Nu er sagen så, at jeg er gravid, og jeg har så dårlig samvittighed ift hende, for det er ikke en gang planlagt. Jeg har ikke sagt det endnu, og jeg overvejede om jeg skulle skjule det for ikke at såre hende, vi ses jo ikke. Omvendt er vi venner på FB, og det er sgu lidt svært at skjule, at der er et barn pludselig, med mindre jeg blokerer hende fra alt, og det synes jeg faktisk er endnu mere respektløst end at være ærlig. 

Jeg vil bare så nødig hælde salt i et meget åbent sår, jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op. Hvad ville i gøre? Måske nogen der har stået i en situation, der ligner hendes, vil dele? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2021

ErDuHerIkkeSnart

Kære du

Hvor er du betænksom og fin at tænke som du gør, selv for en lidt fjern relation. Jeg har været et sted i retning af din veninde og har i den forbindelse til fulde oplevet hvor svært det kan være at “andre bliver gravide hele tiden”. Men jeg ville foretrække den direkte vej - aldrig fortielsen. Skriv det på et tidspunkt hvor det giver mening i samtalen og sig det som det er. Giv hende tid til at sunde sig. Forvent ikke noget og giv eventuelt plads til at du godt ved at det må være vanskeligt for hende. Og skulle hun blive stille derfra og ikke tage kontakt, så vid at det ikke handler om dig, men om alt det svære hun står igennem. Forhåbentligt kommer hun igennem og ender selv med at få sine drømme opfyldt.

Tillykke med din graviditet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.