Ægsortering og regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
8 svar
1 synes godt om
6. marts 2021

Miia90

Kære Piger som kender til dette emne. 

Vi har 2 fælles børn en datter som bliver 10år, som er lavet det offentlige på egen regning,da de i 2011 var egen betaling, Vores søn er lavet i det private. Sagen er den i min familie er der genfejl, der er 50% chance for børn med misdannelser på hænder og fødder. Min datter er født på 6 fingre på begge hænder og en extra lille tå. Min søn er født med 5 fingre, men med samvokninger på 3 og 4 finger. De er selvfølgelig dejlige uanset hvad �� Men er der mulighed for ægsortering ved 3 barn i det offentlige ? Vi har først hørt om det nu her �� så vi har ikke kendt til denne evt mulighed��

Kram Mia 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2021

Miia90

Ingen? 

Anmeld Citér

7. marts 2021

CBbaby

Det vil jeg da tro... men ved det slet ikke.

Det er jo en ret kompliceret sag
Har i kontakt til  eksempelvis Kennedy klinikken ved riget? Ellers ring til dem :-) 

Har i kontakt til center for sjældne sygdomme enten ved Skejby eller riget? 

Anmeld Citér

8. marts 2021

Miia90

CBbaby skriver:

Det vil jeg da tro... men ved det slet ikke.

Det er jo en ret kompliceret sag
Har i kontakt til  eksempelvis Kennedy klinikken ved riget? Ellers ring til dem :-) 

Har i kontakt til center for sjældne sygdomme enten ved Skejby eller riget? 

Nej, det har vi ikke. Men har taget kontakt til 

Egen læge og han vil undersøge sagen ��

Anmeld Citér

8. marts 2021

serinasmor

Jeg har en bekendt som fik hjælp til ægsortering pga genfejl (som blandt andet giver mutationer på hænder og fødder) betalt af det offentlige - men de endte med at få barn via ægdonor fordi alle æg havde den genfejl.

Jeg ved ikke om de også havde nået max antal gange eller bare fik stillet i udsigt at det ikke kunne lade sig gøre uden genfejl.

Det var deres første barn - så jeg ved heller ikke om ægsortering er en mulighed ved 2. eller 3. barn

jeg ville tage fat i lægen (evt børnenes speciallæger - hvis de har sådan nogle tilknyttede) og høre om de kender til mulighederne.

Anmeld Citér

8. marts 2021

Naha

Vi har 2 fælles børn en datter som bliver 10år, som er lavet det offentlige på egen regning,da de i 2011 var egen betaling, Vores søn er lavet i det private. Sagen er den i min familie er der genfejl, der er 50% chance for børn med misdannelser på hænder og fødder. Min datter er født på 6 fingre på begge hænder og en extra lille tå. Min søn er født med 5 fingre, men med samvokninger på 3 og 4 finger. De er selvfølgelig dejlige uanset hvad �� Men er der mulighed for ægsortering ved 3 barn i det offentlige ? Vi har først hørt om det nu her �� så vi har ikke kendt til denne evt mulighed��

Kram Mia 

Jeg er selv i æg sortering. Jeg ville da helt klart gå til engen læge og få en henvisning

I kan vælge mellem Rigshospitalet eller Fertilitetsenheden Ålborg. Det er de 2 eneste steder i Danmark hvor det offentlige tilbyder det  

Men kun klinikken kan vurdere om i har ret til det eller ej. Jeg har en sund og rask datter i forvejen, det er 50% risiko for at hvert barn får min genfejl.

Der er ikke noget sådan max for hvor mange børn man må få med æg sortering, det er en vurderings sag, men tænker det er meget få som vil have mere end 2 børn via ægsortering.

Hvis du har f.eks 5 raske æg på frys, kan de ikke nægte at forsøge at bruge dem til en ny graviditet, men de kan godt sige nej til at tage nye æg ud  

Anmeld Citér

8. marts 2021

Miia90

Naha skriver:

Jeg er selv i æg sortering. Jeg ville da helt klart gå til engen læge og få en henvisning

I kan vælge mellem Rigshospitalet eller Fertilitetsenheden Ålborg. Det er de 2 eneste steder i Danmark hvor det offentlige tilbyder det  

Men kun klinikken kan vurdere om i har ret til det eller ej. Jeg har en sund og rask datter i forvejen, det er 50% risiko for at hvert barn får min genfejl.

Der er ikke noget sådan max for hvor mange børn man må få med æg sortering, det er en vurderings sag, men tænker det er meget få som vil have mere end 2 børn via ægsortering.

Hvis du har f.eks 5 raske æg på frys, kan de ikke nægte at forsøge at bruge dem til en ny graviditet, men de kan godt sige nej til at tage nye æg ud  

Tak for svar ☺️ Jeg venter svar fra min læge ☺️ Vi har 2 børn lavet på alm ivf. Men har 3 æg på frys i det private. Men ingen ved jo om de har genfejl. Og håber vi kan slippe for genfejl ved evt 3 barn ��☺️

Anmeld Citér

13. marts 2021

ønskebørn74

Miia90 skriver:

Kram Mia 

Hej søde, ville bare ønske jer pøj pøj med det!

Anmeld Citér

13. marts 2021

Miia90

ønskebørn74 skriver:

Hej søde, ville bare ønske jer pøj pøj med det!

Tak Nu har vores læge ihverfald henvist os til Rigshospitalet Så må vi se om vi bliver godkendt til behandling ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.