Kære Piger som kender til dette emne.
Vi har 2 fælles børn en datter som bliver 10år, som er lavet det offentlige på egen regning,da de i 2011 var egen betaling, Vores søn er lavet i det private. Sagen er den i min familie er der genfejl, der er 50% chance for børn med misdannelser på hænder og fødder. Min datter er født på 6 fingre på begge hænder og en extra lille tå. Min søn er født med 5 fingre, men med samvokninger på 3 og 4 finger. De er selvfølgelig dejlige uanset hvad Men er der mulighed for ægsortering ved 3 barn i det offentlige ? Vi har først hørt om det nu her så vi har ikke kendt til denne evt mulighed
Kram Mia
Jeg er selv i æg sortering. Jeg ville da helt klart gå til engen læge og få en henvisning
I kan vælge mellem Rigshospitalet eller Fertilitetsenheden Ålborg. Det er de 2 eneste steder i Danmark hvor det offentlige tilbyder det
Men kun klinikken kan vurdere om i har ret til det eller ej. Jeg har en sund og rask datter i forvejen, det er 50% risiko for at hvert barn får min genfejl.
Der er ikke noget sådan max for hvor mange børn man må få med æg sortering, det er en vurderings sag, men tænker det er meget få som vil have mere end 2 børn via ægsortering.
Hvis du har f.eks 5 raske æg på frys, kan de ikke nægte at forsøge at bruge dem til en ny graviditet, men de kan godt sige nej til at tage nye æg ud
Anmeld
Citér