Positiv test 10 dage efter mens

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.560 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. marts 2021

Nenime

Kære alle 

Jeg har her til aften, meget overraskende, testet positiv på en graviditetstest. Problemet er bare, at jeg for kun 10 dage siden fik menstruation, der i kraft og længde var helt normal. Hvad pokker er det nu for noget?! 

Er der nogen der har prøvet noget lignende?

Jeg har selv tænkt om det er en bio, men jeg synes testen er meget positiv ifht. at det er 6 dage siden jeg stoppede med at bløde. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2021

Kir

Altså jeg har hørt om andre der har blødt selvom de var gravide - endda flere gange. De har derfor først opdaget efter et par mdr at de var gravide. 

Når det er sagt så prøvede jeg selv at jeg smed pillerne, troede jeg fik menstruation og en uge efter min mens stoppede fik jeg graviditets symptomer og tog en positiv test. 

Sygeplejersken hos min læge kunne ikke forstå det, så jeg tog en test en uge senere, der var negativ.

En lang historie kort, så tror jeg at jeg blev gravid men havde en bio hvor jeg troede jeg havde mens. Min krop kunne så ikke helt komme af med det, så den næste måned steg mit hcg meget langsomt indtil kroppen selv klarede det. Blev så gravid med det samme jeg havde ægløsning igen. 

Anmeld Citér

4. marts 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Måske du er længere henne?? 

Anmeld Citér

4. marts 2021

Lambi90

Profilbillede for Lambi90
Nenime skriver:

Kære alle 

Jeg har her til aften, meget overraskende, testet positiv på en graviditetstest. Problemet er bare, at jeg for kun 10 dage siden fik menstruation, der i kraft og længde var helt normal. Hvad pokker er det nu for noget?! 

Er der nogen der har prøvet noget lignende?

Jeg har selv tænkt om det er en bio, men jeg synes testen er meget positiv ifht. at det er 6 dage siden jeg stoppede med at bløde. 

Den er godt nok meget positiv!

jeg har læst om kvinder der fik "normal" menstruation, og alligevel var gravide og det endte med en baby, men også kvinder hvor tilfældet var dn bio. 

Hvis det var mig der stod i din situation, så ville jeg ringe til lægen idag med henblik på konsultation. Enten er du gravid, eller også har du nogle rester din krop ikke er kommet af med, som måske lige skal undersøges. 

Jeg håber på scenarie nr 1

Anmeld Citér

15. marts 2021

Nenime

En opdatering herfra, hvis der skulle sidde nogle og søge tråden frem om noget tid. 

Jeg endte desværre på operationsbordet, med en graviditet udenfor livmoderen. 

Jeg fik målt HCG over halvanden uge der skiftevis steg og faldt (427 -1046 - 637 - 760 - 980). Derudover havde jeg murren i maven og en fornemmelse af at der var noget der var helt forkert. 

Jeg havde på intet tidspunkt så kraftige smerter at jeg ikke kunne holde det ud. 

Egen læge besluttede alligevel at sende mig til scanning i fredags, og efter et døgn indlagt til observation, fandt de endelig en graviditet på min venstre æggeleder, der svarede til 6+4. Graviditeten og æggelederen blev fjernet ved en kikkertoperation, og jeg kom hjem igen søndag. 

Så desværre ingen lykkelig slutning her, men en historie der bekræfter mig i at det er vigtigt at reagere og presse på, hvis man fornemmer noget er galt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.