Romoulade-afføring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2021

Anonym trådstarter

Hvor længe er det nu, at de små har remoulade-afføring, hvor et tryg fra en prut med indhold, kan ryge op af nakken før du når ud på puslebordet?

Jeg spørger fordi jeg skal bestille tøj til min lille mand, som er i maven, og de helt fine, dyre mærker vil jeg måske så ikke købe i de størrelser, hvor det hyppigst forekommer Men er det de første par uger? Måneder ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2021

serinasmor

Anonym skriver:

Hvor længe er det nu, at de små har remoulade-afføring, hvor et tryg fra en prut med indhold, kan ryge op af nakken før du når ud på puslebordet?

Jeg spørger fordi jeg skal bestille tøj til min lille mand, som er i maven, og de helt fine, dyre mærker vil jeg måske så ikke købe i de størrelser, hvor det hyppigst forekommer Men er det de første par uger? Måneder ? 

mens baby mest får mælk ... dvs primært ammer eller flaske 

men ... fordelen ved ammebæ er at pletter derfra forsvinder i solen

Når du når udover ammebæ-fasen kommer du ind i madsvineri fasen De pletter er til gengæld sværere at få af.
Derefter kommer mudder, græspletter, tusch og maling osv

....

Min datter holdt op med at komme hjem med store pletter på tøjet (ehm ... snart tror jeg #anydaynow hun er 11, men tegner med tusch, laver bål og maler ... og det skal der være plads til) 

Mit bedste råd er: forvent at der kommer pletter ... og hvis tøjet er for dyrt til at blive brugt, så køb noget billigere tøj

Anmeld Citér

2. marts 2021

Anonym trådstarter

mens baby mest får mælk ... dvs primært ammer eller flaske 

men ... fordelen ved ammebæ er at pletter derfra forsvinder i solen

Når du når udover ammebæ-fasen kommer du ind i madsvineri fasen De pletter er til gengæld sværere at få af.
Derefter kommer mudder, græspletter, tusch og maling osv

....

Min datter holdt op med at komme hjem med store pletter på tøjet (ehm ... snart tror jeg #anydaynow hun er 11, men tegner med tusch, laver bål og maler ... og det skal der være plads til) 

Mit bedste råd er: forvent at der kommer pletter ... og hvis tøjet er for dyrt til at blive brugt, så køb noget billigere tøj

Nu er det mit 4. barn (men en ordentlig efternøler) så jeg kunne simpelthen ikke huske, hvornår den sprøjte-bæ sluttede

Jeg har ammet allesammen, og helt op til 1.5 år, og jeg kan love dig for, at de ikke har remoulade-mås på det tidspunkt. Det er vidst ommkring den første tid, som jeg ikke helt huskede, hvor længe varede. Men tak for forsøget på et svar

Derudover så kender jeg alt til børn som tegner, glider på græs og kører hen af asfalten, så knæene og bukser siger stop. Det er IKKE mit problem, det er KUN remoulade-bleerne, jeg går op i, og som jeg spøger til. For så emsig er jeg ikke

Anmeld Citér

2. marts 2021

Babilooo

Jeg vil også sige de første 2-3 mnd.

Men hvorfor tænker du at det er et problem med dyre mærker..? Jeg synes tøjet holder meget bedre i starten da de ikke kravler griser. Og remoladebæ der vaskes hurtigt, går af ..er min erfaring fra to børn. 

Jeg synes faktisk godt, det kan betale sig med dyrere børnetøj i den periode, fordi man let kan sælge det videre i næsten ny stand til ok pris. 

Anmeld Citér

2. marts 2021

Babilooo

Jeg gjorde det at jeg købte ikke helt så dyre body’er og så dyrere bluser og bukser og overtøj. 

Anmeld Citér

2. marts 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Remoulade bæ hører sig til mens baby udelukkende får mælk. Hos min ældste var det indtil ca 4 mdr, men min yngste holdt først op med det da hun var 6 mdr, fordi hun først fik mad der. 
Flaske-bæ kan dog godt være noget fastere og minde mere om alm bæ end ammebæ gør.

Anmeld Citér

2. marts 2021

MEF

Min den mindste er 2 måneder og hun har kun en gang lavet en spruttende karry lort som kom på tøjet. Vores store lykkedes det at få lort på tøjet hver eneste dag, til hun var 5-6 måneder. Her begyndte hun at få lidt rigtig mad og afføringen ændrede sig. 

Anmeld Citér

2. marts 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

De første 4-6 måneder er min erfaring. 
Så længe de får ren mælk er der risiko, og mine har især haft det op af ryggen i sådan 3-4 måneders alderen. 

Anmeld Citér

2. marts 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg synes faktisk at det var de første par måneder der ikke var uheld. Men nu hvor hun sidder op og skider, så ryger det langt op ad nakken. 

Anmeld Citér

2. marts 2021

serinasmor

Anonym skriver:

Nu er det mit 4. barn (men en ordentlig efternøler) så jeg kunne simpelthen ikke huske, hvornår den sprøjte-bæ sluttede

Jeg har ammet allesammen, og helt op til 1.5 år, og jeg kan love dig for, at de ikke har remoulade-mås på det tidspunkt. Det er vidst ommkring den første tid, som jeg ikke helt huskede, hvor længe varede. Men tak for forsøget på et svar

Derudover så kender jeg alt til børn som tegner, glider på græs og kører hen af asfalten, så knæene og bukser siger stop. Det er IKKE mit problem, det er KUN remoulade-bleerne, jeg går op i, og som jeg spøger til. For så emsig er jeg ikke

Hvis du lagde mærke til mit svar var det OGSÅ et svar på det du spørger om: 

Nemlig hvis du ammer (som i FULDammer) - så er der ammebæ 

Når din baby KUN får mælk så er der ammebæ

Når baby begynder at få fast føde ændrer bæen sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.