gravid lavt stofskifte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
1 svar
0 synes godt om
1. marts 2021

Anonym trådstarter

Hej jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid ca. 4+1 og graviditeten var ikke planlagt. Jeg har idag fået svar på stofskifteblodprøver, da dette har tendens til at blive for lavt. 

Resultatet viser en TSH på 8 og normal t3 og t4. Jeg kan læse mig til at det anbefales at denne værdi er under 2,5 når man bliver gravid. Som jeg læser det har man øget risiko for spontan abort med for lavt stofskifte, men kan ikke finde svar på hvor lavt det skal være for at påvirke? 

Er der nogen der har erfaring med det og kan fortælle mig lidt om det. Jeg er helt nedslået og føler faktisk bare jeg kan forvente med garanti at abortere

Det skal lige siges at jeg er i behandling med medicin mod lavt stofskifte og skal tale med lægen imorgen angående svaret på prøverne og regulering af eltroxin. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2021

sol_og_sommer_<3

Jeg har lavt stofskifte og har to børn. Man bliver fulgt tæt under graviditeten, og det er vigtigt at den det behandler dig for stofskiftesygdommen får at vide at du er gravid hurtigst muligt. Du vil langsomt blive sat op i medicin indtil dit TSH er under 2,5 gerne lavere, måske omkring 1. Du vil nok få taget blodprøver hver 4. uge for at tjekke dine stofskifteværdier. Det kan tage lang tid for stofskiftet at stige, men nu ved jeg ikke hvor længe du har haft for lavt stofskifte og hvorfor. Din læge kan nok fortælle dig mere.

I øvrigt er det den nærmeste endokrinologiske  afdeling på et hospital der skal følge dig tæt under graviditeten, din egen læge har ikke nok specialviden inden for området til at varetage din behandling mens du er gravid.

Begge mine børn er sunde og raske, ingen problemer, så det kan sagtens lade sig gøre. Men det giver helt sikkert nogle bekymringer.

Jeg håber alt går godt for dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.