Ammestop inden baby kommer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

959 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. februar 2021

Anonym trådstarter

Hej   Jeg er gravid med nr 2 og ammer stadig min store dreng som bliver 2 til sommer. Jeg havde lidt håber på at han selv ville miste lysten til mælk da jeg blev gravid, men næææææ, han vil meget gerne have mælk flere gange om dagen jeg synes egentlig det er fint nok, jeg kan godt lidt at amme, men han er så stor nu og maven bliver større og større. Derudover synes jeg det er svært at overskue tanken om at amme både en nyfødt og en stor gut på over 2  

Jeg tager muligvis sorgerne på forskud, men jeg vil gerne udfase amningen inden for de næste par måneder, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Hvad er jeres bedste udfasningsråd? Min søn bruger amningen som hygge og afslapning - han ammes ikke længere om natten.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2021

Babilooo

Kold tyrker..?

Fortsæt hygge og afslapning men uden amning. 

Anmeld Citér

1. marts 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg er lidt usikker på om du vil stoppe eller med ham eller blot få det ned på et minimum. 

Men ligegyldigt hvad så tænker jeg at tage en amning af gangen. Hvis han er vant til at få hver eftermiddag, og du ikke ønsker han ammer der, så er det den du starter med. Som du selv siger er der hygge og afslapning, og det kan du jo godt give ham på andre måder. Så du laver en snackskål med noget han elsker og finder hans ynglingslegetøj frem og så hygger I med det. Og ønsker han at amme så forsøg stille og roligt og så ikke lige nu og så videre med at lege. Så gør du sådan indtil han ikke efterspørger amning på det tidspunkt længere og så går du videre til næste amning. 

Anmeld Citér

1. marts 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har ikke noget godt råd, men derimod et spørgsmål, håber det er i orden. Jeg tænker på det med colostrum - altså den første mælk som er ekstra potent, og som den nyfødte gerne skal have - kommer det hvis du allerede ammer ham på 2?

Jeg tænker lidt det mælk du producerer nu lidt er “letmælk”, og det duer måske ikke til en nyfødt (sorry, ønsker ikke at fornærme, er bare nysgerrig/undrende)

Anmeld Citér

1. marts 2021

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Jeg har ikke noget godt råd, men derimod et spørgsmål, håber det er i orden. Jeg tænker på det med colostrum - altså den første mælk som er ekstra potent, og som den nyfødte gerne skal have - kommer det hvis du allerede ammer ham på 2?

Jeg tænker lidt det mælk du producerer nu lidt er “letmælk”, og det duer måske ikke til en nyfødt (sorry, ønsker ikke at fornærme, er bare nysgerrig/undrende)

Det er faktisk et godt spørgsmål! Det ved jeg ikke, men jeg skal klart undersøge det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.