Næsespray før jeg vidste jeg var gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.085 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. februar 2021

Anonym trådstarter

Jeg er 10 uger henne og blev gravid i december. Jeg fandt først ud af jeg var gravid, da jeg var ca. 4 uger henne. 
Jeg er ikke sikker på præcis hvornår i december, men har været forkølet og brugt næsespray i en periode her (zymelin eller otrivin). Jeg har først nu været inde og læse, at disse er fuldstændig no-go, og har det rigtig dårligt over, at jeg uvidende om min graviditet muligvis har brugt det i graviditetens første uger. Er der nogle af jer, der har erfaringer med det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er 10 uger henne og blev gravid i december. Jeg fandt først ud af jeg var gravid, da jeg var ca. 4 uger henne. 
Jeg er ikke sikker på præcis hvornår i december, men har været forkølet og brugt næsespray i en periode her (zymelin eller otrivin). Jeg har først nu været inde og læse, at disse er fuldstændig no-go, og har det rigtig dårligt over, at jeg uvidende om min graviditet muligvis har brugt det i graviditetens første uger. Er der nogle af jer, der har erfaringer med det? 

Du har intet at være bekymret om overhovedet. De fleste opdager først graviditet efter uge 4 og har fået medicin, alkohol, røg osv osv inden da. Det har ingen konsekvens. Embryoet har sin egen madpakke på det tidspunkt og er ikk modtagelig over hvad du indtager endnu. 

så slap du bare helt af 

Anmeld Citér

26. februar 2021

Anonym trådstarter

Tak! Det betyder virkeligt meget at du siger det ��

Anmeld Citér

26. februar 2021

Anonym

Jeg er gravid i 12. Uge og er lige nu snotforkølet. Jeg tager næsespray én gang om dagen, for ellers kan jeg ikke fungere eller sove. Min svigerinde er læge; jeg ringede til hende og var helt færdig og spurgte hvad hun tænkte om at jeg brugte næsespray imens min forkølelse er på dit højeste. Hun sagde, at det slet ikke havde nogen betydning, og det også er slemt for baby i maven hvis jeg sover ad helvede til eller ikke orker at spise fordi jeg er så tilstoppet. Jeg lider også af migræne og tager både treo og panodil når det er nødvendigt.

Du har intet at være bekymret for.

Anmeld Citér

26. februar 2021

Anonym

hvor har du læst at du ikke må bruge næsespray? Jeg googlede lige: der står flere steder at man godt kan bruge fx otrivin og zymelin når man er gravid, med mindre man er gravid med et væksthæmmet barn. Man skal selvfølgelig bruge det efter anvisningerne, men kan sagtens bruge det uden bekymringer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.