Anbefale bog om graviditet til 2 årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar 2021

PP93

Hejsa! 

Er der nogle som kan anbefale en bog om graviditet? Efter jeg har fundet ud af jeg er gravid, begynder tankerne omkring, hvordan vi skal fortælle det til storebror. Min storebror vil være omkring 2,5 år når baby kommer til verden, så ved godt han ikke vil kunne forstå særlig meget, men ønsker alligevel at inddrage ham lidt i processen. Så kan I anbefale en bog om graviditet/hvad der sker inde i mors mave?

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2021

Black Rose

Hejsa! 

Er der nogle som kan anbefale en bog om graviditet? Efter jeg har fundet ud af jeg er gravid, begynder tankerne omkring, hvordan vi skal fortælle det til storebror. Min storebror vil være omkring 2,5 år når baby kommer til verden, så ved godt han ikke vil kunne forstå særlig meget, men ønsker alligevel at inddrage ham lidt i processen. Så kan I anbefale en bog om graviditet/hvad der sker inde i mors mave?

På forhånd tak

Min dreng på 2,5 bliver storebror inden for de næste par uger. Vi købte bogen "Xxx bliver storebror" fra Min Bedste Bog til ham i julegave. Jeg synes den har været fin, vi snakket om at mor har en baby inde i maven, og at min søn så bliver storebror. Vi har primært haft fokus på hans rolle som storebror, for jeg tænker det er svært at forstå hvad det vil sige med graviditet og baby, når man er 2,5 år Udover bogen har han for en måned siden fået en Baby Born, så han også har en baby at tage sig af, skifte, putte osv. Desuden han har hjulpet med at gøre værelse klar til baby og vaske tøj til baby mv. 

Vi fortalte ham ikke om baby med bogen, bogen har bare været et supplement til at snakke om, at nu kommer baby snart og skal bo her hos os, og så bliver Xxx storebror. At storebror kan hjælpe med at lære baby at lege, snakke og kravle, når baby bliver lidt større, og at storebror kan være med til at hente en stofble, hvis baby gylper og den slags. Også at det måske nogle gange kan være lidt træls hvis baby græder, men at mor og far elsker Xxx meget højt og altid vil gøre det, også selvom vi kommer til at bruge meget tid på og med baby (samt fortalt at han gerne må sige det til os, hvis han bliver ked af det og gerne vil lege mere med mor/far/hvem der end er "optaget" af baby). 

Anmeld Citér

24. februar 2021

Morfire

Profilbillede for Morfire

Der er præcis samme aldersforskel mellem mine og jeg brugte bogen “Min mors mave”, som er super netop til små børn. Den er meget visuel og uden lange tekststykker men istedet med massere af fine små information som barnet kan forholde sig til.

Anmeld Citér

25. februar 2021

PP93

Morfire skriver:

Der er præcis samme aldersforskel mellem mine og jeg brugte bogen “Min mors mave”, som er super netop til små børn. Den er meget visuel og uden lange tekststykker men istedet med massere af fine små information som barnet kan forholde sig til.

Kan ikke finde en bog med den overskrift. Jeg kan finde en som hedder "Der er en baby i mors mave" og "Mor har en baby inde i maven", er det en af dem?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.