Flergangsfødende- hvornår mærkede I liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår mærkede du liv første gang i dine flergangs-graviditeter? (Du kan svare flere gange)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.975 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar

Anonym trådstarter

Jeg er 4. gangs gravid, men har ikke været gravid i et årti, så jeg husker det ikke helt. Men hvornår mærkede I liv? Og hvilke graviditeter var det i (2., 3., 4.??)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar

Anonym

Ved nr. 1 & 2 mærkede jeg omkring uge 17

Ved nr. 3 mærkede jeg først liv i uge 28 da moderkagen fyldte alt foran. Ingen rigtige spark indtil da. 

Ved nr.4 mærkede jeg liv omkring uge 16

Anmeld Citér

16. februar

Anonym

Jeg håber det er OK jeg stiller et helt andet spørgsmål, vi overvejer nemlig nr. 4, men synes godt nok det virker som et stort spring fra 3 til 4 børn? 
vores er alle 3 folkeskolebørn pt.  

Hvad tænker i, altså i forhold bil, overskud og omgivelser? 

Anmeld Citér

16. februar

Anonym trådstarter

Jeg håber det er OK jeg stiller et helt andet spørgsmål, vi overvejer nemlig nr. 4, men synes godt nok det virker som et stort spring fra 3 til 4 børn? 
vores er alle 3 folkeskolebørn pt.  

Hvad tænker i, altså i forhold bil, overskud og omgivelser? 

Det er helt OK!

Nu er min situation måske en anden? Men jeg har 3 børn fra tidligere (jeg blev ung mor), og er nu i den alder, hvor flertallet får deres første barn. Min"nye" partner har ingen børn, og vi ønsker en sammen, og skal kun have denne ene, og så skal en af os steriliseres

Mine 3 andre er alle imellem 1-5 klasse, og derved også folkeskolebørn, så de er "halvstore" børn, som er meget selvstændige. Dette bliver en efternøler, og jeg har jo altid kun prøvet at få mine børn med kort mellemrum, så det her bliver helt nyt, men også med en helt ny form for overskud. Jeg er jo ikke lige så frisk som for 12 år siden, da jeg fik min første, men til gengæld er dette som sagt en efternøler, og mine andre børn er store og selvhjulpende, og kan tilmed hjælpe til, hvilket er helt nyt og kun kan være en fordel

Bil tænker jeg en stationcar 7 personers, eller en VW Touran evt, det er stadig en overvejelse. Uanset hvad så er 4 børn og derved en 7-personers ikke så slem at skaffe som 5 børn til en 8-personers

Anmeld Citér

16. februar

1518

Profilbillede for 1518

I min 2. graviditet mærkede jeg liv omkring uge 11. Det føltes som en lille fisk, der slog med halen bag mit skamben. Troede ikke det kunne passe, men til NF sagde jordemoderen (uden vi havde talt om det), at sådan som baby lå i maven, så ville det ikke undre hende, hvis jeg allerede havde mærket liv. 

Anmeld Citér

16. februar

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen

Jeg mærkede liv senere end uge 18 anden gang. Men havde også moderkagen uden imod maveskindet. Det er helt normalt ar mærke liv sent når moderkagen ligger på den måde

Anmeld Citér

17. februar

xStinepigen

Profilbillede for xStinepigen
7+1
Anonym skriver:

Jeg er 4. gangs gravid, men har ikke været gravid i et årti, så jeg husker det ikke helt. Men hvornår mærkede I liv? Og hvilke graviditeter var det i (2., 3., 4.??)

1 gang i uge 15 eller 16. 
2 gang først i uge 20, hvis ikke mere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.