Nødvendigt med lægetjek?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

718 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2021

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har i en periode på omkring 1-2 uger gået og haft smerter i brysterne, til tider så slemt at jeg helt har måtte holde på dem og bandet en smule. Det er ikke den typiske, hvor de er ømme op til mens, men det niver indeni og gør specielt ondt, når jeg ligger på dem, det gør ondt i begge. Det gør ikke ondt hele tiden, men kommer i jag. 
Har haft pletblødning/let blødning, og negativ test ved hvad der ville svare til 5+0 (prøver ikke på graviditet, så er ikke helt sikker), men den er udelukket.

mit spørgsmål er bare, burde jeg gå til lægen og få det tjekket, eller er det noget jeg ikke burde bekymre mig om? Hvad tænker i?...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ja det synes jeg at du skal. 
Det er højst sandsynligt ikke noget alvorligt, men det vil da være rart at få det afklaret. 
Jeg har selv været ved læge, mammografi og efterfølgende ultralydsscanning grundet smerter over længere tid. Det er en lettelse når det er tjekket. 

Anmeld Citér

16. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej

Jeg har i en periode på omkring 1-2 uger gået og haft smerter i brysterne, til tider så slemt at jeg helt har måtte holde på dem og bandet en smule. Det er ikke den typiske, hvor de er ømme op til mens, men det niver indeni og gør specielt ondt, når jeg ligger på dem, det gør ondt i begge. Det gør ikke ondt hele tiden, men kommer i jag. 
Har haft pletblødning/let blødning, og negativ test ved hvad der ville svare til 5+0 (prøver ikke på graviditet, så er ikke helt sikker), men den er udelukket.

mit spørgsmål er bare, burde jeg gå til lægen og få det tjekket, eller er det noget jeg ikke burde bekymre mig om? Hvad tænker i?...

Enig med SDD. Jeg ville klart gå til lægen og blive tjekket for at få ro. 

Jeg har været igennem det. Gennem længere tid havde jeg tyngefornemmelse i specielt venstre bryst og smerter som når man har et overfyldt bryst men var ikke ammende. Fik foretaget mammografi. Der var heldigvis ingenting. Men fin at vide at det var ganske normalt for nogen når de har rundet de 30 år (ved selvfølgelig ikk hvor gammel du er). Men det var en lettelse at få det tjekket.

Anmeld Citér

16. februar 2021

Anonym

Gå til lægen OG lad være med at bekymre dig.

Det er I hvert fald ikke brystkræft, meget sandsynligt noget hormonelt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.