Flytter moderkagen sig mon?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
1 svar
0 synes godt om
25. oktober 2009

Mary

Til gennemscanning for en 10 uger siden kunne hun se moderkagen ligge dybt bagtil, og blokerer dermed den naturlig exit  På daværende tidspunkt tænkte jeg egentlig bare at, jaja, det går nok, men nu begynder jeg da og tænke lidt mere over det. Jeg skal til scanning 10. nov. - uge 32 - for at se hvad status er. Har I nogle erfaringer med det her evt fra tidligere graviditeter, eller i denne?

Jeg skal føde hjemme, og ja, det siger jo sig selv at det ikke kommer til at ske hvis ikke den har fjernet sig dernede fra, og et kejsersnit er vel eneste udvej, og det vil jeg bare ikke! Vil overhovedet ikke sidde og tage sorgerne på forskud, ved at oftest flytter den sig, men hvad nu hvis den ikke gør?! Har læst at de så tager barnet ved ks 2-3 uger før termin pga blødningsrisiko - uha, og det er jo sådan snart lige pludselig så  Set fra den positive side, så undgår vi julen, Julianes fødselsdag og nytår

Maria 30+2 - termin 1. jan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

babydrengen

Hej maria..

jeg er selv i samme situation, jeg har termin den 2. januar, og var til den 4. skanning igår, for at se om moderkagen stadig lå for dybt, og det gjorde den.. og vi skal til skanning igen d.7. december, hvor vi får den endelige beslutning.. men hvorfor skulle den flytte sig, nu har den ligget der de sidste 4måneder. jeg havde det fint nok med at det blev kejsersnit da vi snakkede om det på sygehuset, men da jeg kom hjem og tænkte over tingene, at det er om en måned han kommer, og hans vægt 2500g-2800g og jeg har også en datter jeg gerne vil holde jul med.. og det der grimme ar.. men som min mand sagde prøv dog og tænke positivt, hvorfor skulle sygehuset holde dig inde juleaften? de er jo underbemandet den aften, og lillemanden for en vægt som vi havde da vi blev født, og han er jo ikke syg selvom han er lille.. og om en måned, ja hvorfor ikke vi er jo klar. han får sin første jul og nytår, så skal vi ikke være bange for han kommer der. og det jeg har hørt om p-kejsersnit er at det er virkelig den bedste fødsel man kan få.. og ar'et er ingenting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.