Hej med jer,
Jeg har brug for et godt råd og om i evt. har prøvet noget lignende.
Jeg har en datter på snart 8 uger, som KÆMPER så meget med at trække vejret. Hun hvæser, grynter, trækker vejret MEGET hurtigt og man kan generelt bare høre at det er en kamp for hende.
Det er værst om aftenen og om morgenen. Det har stået på i ca. 4 uger nu.
Vi har været til lægen med hende to gange tidligere, hvor lægen ikke mente at det var så slemt. I mandags tog vi så til lægen igen, hvor lægen så henviste os til børneafdelingen på sygehuset fordi, at hun ikke skulle kæmpe så meget for at få vejret. På sygehuset blev vi indlagt til natten over fordi de gerne lige ville observere hende og hun blev testet for corona, rs-virus og infektion. Alle negative.
Derudover prøvede vi iltmaske med dampe, næsedråber med saltvand (som vi selv har prøvet hjemmefra også) og at blive suget (der var intet snot). Intet hjalp.
De målte hendes værdier, om blodet blev iltet i 24 timer, men alt så fint ud.
Vi fik beskeden om at vi blot må vente på at det går over - men det svar kan jeg bare ikke stille mig tilfreds med, når min datter kæmper så meget med at få vejret. Jeg er virkelig bekymret.
Vi har en hund herhjemme, så jeg spurgte selvfølgelig om det kan være allergi eller astma, men det kan de ikke få, når de er så små var beskeden.
Vi sover med hovedet højt osv.
Har I prøvet noget lignende? Nogle gode råd?
Hvilke undersøgelser kan jeg kræve, hvis I har prøvet noget lignende?