Rejse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.548 visninger
11 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. januar 2021

Anonym trådstarter

Har en lille dreng på 3.måneder.. Må man gerne tage ham med på 4 timers køretur til Sjælland eller er det for tidligt? Hvornår må man tage en baby med på en så lang køretur? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2021

ErDuHerIkkeSnart

Det må man jo gøre ganske som man har lyst til og som man vurderer bedst. Hvis man er bekymret for at baby sidder længe i autostol (her findes nogle anbefalinger, men mon ikke de kan fraviges et par gange ved behov), så kan man jo sørge for at holde nogle gode pauser undervejs eller finde lift der kan fastspændes om “autostol”, hvor baby kan ligge (jeg ved ikke helt hvad de hedder).

Anmeld Citér

30. januar 2021

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det må man jo gøre ganske som man har lyst til og som man vurderer bedst. Hvis man er bekymret for at baby sidder længe i autostol (her findes nogle anbefalinger, men mon ikke de kan fraviges et par gange ved behov), så kan man jo sørge for at holde nogle gode pauser undervejs eller finde lift der kan fastspændes om “autostol”, hvor baby kan ligge (jeg ved ikke helt hvad de hedder).

Hvad ville du gøre i mit sted? Har familie som gerne vil se min søn (meget tæt familie). Ville du tage på en 4 timers køretur med en så lille baby?

Hvis man tager hensyn til det med at holde pause og madning? 

Anmeld Citér

30. januar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvad ville du gøre i mit sted? Har familie som gerne vil se min søn (meget tæt familie). Ville du tage på en 4 timers køretur med en så lille baby?

Ja, i kan jo holde pauser. Spise frokost. Han skal jo også spise, skifte ble. Tag af sted i god tid. 

Men hvorfor kan de egentlig ikke komme til jer? 

Anmeld Citér

30. januar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Vi har selv tæt familie 4 timer væk, med nr 1 gik der længe da hun skreg hver gang vi satte os i en bil, med nr 2 er det indtil videre det samme. Så vi må vente længe. Tror nr 1 var omkring 6 mdr. og det var en rigtig rigtig lang køretur. 
hvis det falder jeres barn let at køre bil, så kan det jo sagtens lade sig gøre. 
Planlæg det så I har alverden af tid. Masser af underholdning og god tålmodighed. 

Anmeld Citér

30. januar 2021

Babycrew

Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men søg evt baby sleeper på dba. Der er nogen som lejes ud og baby kan derfor ligge ned hele vejen. Vi kørte 4 timer med 3 dage gammel baby uden problemer.

Anmeld Citér

31. januar 2021

Anonym

Sæt jer i bilen op til lur tid og kør så længe der er ro. 

Hvis de skriger hver gang i en sjælden gang køre så øv at kør lidt små ture. 

Anmeld Citér

31. januar 2021

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Vi har ingen bil og har derfor altid taget toget mellem landsdelene, og det (synes jeg) giver en helt anden ro, fordi man kan sidde med baby hele vejen eller putte i en lift/barnevogn. Er selvfølgelig godt klar over at det er mere besværligt på andre områder (og måske ikke så fedt i disse corona-tider), men det har nu også sine fordele

Anmeld Citér

31. januar 2021

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Ja, det ville jeg - altså lige nu under Corona ville jeg bestemt ikke, men det har jo ikke noget med barnets alder at gøre.

Men normalt ville jeg ikke betænke mig ved at rejse hverken i Danmark eller til udlandet uanset mine børns alder, jeg ville bare sørge for at gøre det i et rart tempo. Det er jo heldigvis “bare” en baby, de fleste af dem kan såmænd godt holde til det meste i et almindeligt familieliv - også en køretur på nogle timer...

Anmeld Citér

31. januar 2021

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Hov, jeg det først nu at du spørger  hvad  jeg ville gøre Jamen, hvis ikke der var Corona så ville jeg sætte mig ind i en bil med baby i en autostol, og så ville jeg køre afsted og lade det tage den tid det nu tog ...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.