Eksperthjælp: Nakkefoldsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
1 svar
1 synes godt om
28. januar

Rikke Nielsen

Hej.
Jeg er gravid, 12+6, er 35 år og venter mit 1 barn.
Var igår til nakkefold scanning og fik den sørgelige nyhed at der var 1:51 chance for down syndrom.
Det var min doubletest der gjorde jordemoderen usikker. Hun sagde alt andet så fin og hjertelyden var helt normal.

Jeg sidder nu og er virkelig bange for at der er noget galt med mit barn og har egentlig brug for at vide om mit barn er i fare for at have denne sygdom og om andre har prøvet at få samme svar og at det så viste sig til at være et rask barn.

Jeg kan slet ikke være i min krop pga frygten for down syndrom.

Rikkes svar

Kære LizRos

Det er meget vigtigt, at man altid husker, at nakkefoldsscanningen/1. trimester scanningen er en sandsynlighedsudregning for risikoen for, om dit barn har Downs syndrom. I dit tilfælde 1:51. Eller sagt på en anden måde, ud af 51 børn, vil et af disse børn have Downs syndrom. Så der er altså 50 raske børn i denne gruppe. Så ja, der er en del gravide, der lander i lav risiko gruppen, men som bærer et sundt og raskt barn.

Tænker du har fået tilbudt en moderkage biopsi på sygehuset- eller hvordan?

Ønsker dig alt det bedste og du er naturligvis meget velkommen til at ringe til mig på 60194222.

Mange hilsner Rikke Kristensen, Scanningsklinikken

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

I forgårs

LizRos

Profilbillede for LizRos
Rikke Nielsen skriver:

Hej.
Jeg er gravid, 12+6, er 35 år og venter mit 1 barn.
Var igår til nakkefold scanning og fik den sørgelige nyhed at der var 1:51 chance for down syndrom.
Det var min doubletest der gjorde jordemoderen usikker. Hun sagde alt andet så fin og hjertelyden var helt normal.

Jeg sidder nu og er virkelig bange for at der er noget galt med mit barn og har egentlig brug for at vide om mit barn er i fare for at have denne sygdom og om andre har prøvet at få samme svar og at det så viste sig til at være et rask barn.

Jeg kan slet ikke være i min krop pga frygten for down syndrom.

Rikkes svar

Kære LizRos

Det er meget vigtigt, at man altid husker, at nakkefoldsscanningen/1. trimester scanningen er en sandsynlighedsudregning for risikoen for, om dit barn har Downs syndrom. I dit tilfælde 1:51. Eller sagt på en anden måde, ud af 51 børn, vil et af disse børn have Downs syndrom. Så der er altså 50 raske børn i denne gruppe. Så ja, der er en del gravide, der lander i lav risiko gruppen, men som bærer et sundt og raskt barn.

Tænker du har fået tilbudt en moderkage biopsi på sygehuset- eller hvordan?

Ønsker dig alt det bedste og du er naturligvis meget velkommen til at ringe til mig på 60194222.

Mange hilsner Rikke Kristensen, Scanningsklinikken

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Jeg fik en moderkagebiopsi og heldigvis efter lang ventetid fik jeg en god nyhed. 

Venter en sund og rask dreng.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.