Blødte on og off de første måneder med graviditet nr tre. De fandt aldrig ud af hvorfor, men efter tredje måned stoppede det. Jeg blev tidligt scannet og ofte i starten, men alt så fint ud.
Men forstår godt i er nervøse. Kan gå begge veje så tidligt i graviditeten. Man får så mange følelser, når man står med en positiv graviditetstest, glæde, håb, frygt, kærlighed, angst for at miste.
Men er det en blødning kun kommer indimellem og ikke er tiltagende, så kan det være helt harmløst.
Min første var helt uden blødning, dog meget syg af kvalme/opkast. Pige 3100 g.
Nr to graviditet blev en spontan abort i uge 15 hjemme. Var ikke særlig rart. Det startede som pletblødning dagen før og vågnede med mavekramper og styrtblødning dagen efter. Voldsomt hurtig tiltagende blødning og smerter i kramper/veer. Da det først gik rigtigt i gang blødte jeg fostersæk ud på et par timer, var aldrig i tvivl om det var slut da det skete. Den var alt for lille til at kunne leve, men man kunne stadig se detaljer som næse, øre, fingre og tæer osv. Tog på sygehuset og fik det bekræftet det dagen efter. Alt var væk og ude. Væmmelige timer, men ville hellere bare bløde derhjemme i fred, havde selvfølgelig haft kontakt til en læge på skadestuen som havde sagt god for det og noteret det og aftalt tid dagen efter. Men den graviditet havde så tilgengæld været uden blødning før der i uge 15/14+.
Blev gravid med nr to (3) Graviditet uden blødning, dog virkelig svært at holde vægt pga opkastninger døgnet rundt otte måneder i træk, lille baby født tre uger før tid. Dreng 2585 g, lidt lille men helt fin og perfekt, ingen problemer med at sutte osv.
Nr. Tre beskrevet først. Desuden bækkensmerter, smerter generelt og opkast og kvalme som ved nr 1. Men nåede da hele ni kg over min startvægt, da han blev født så noget mad fik jeg da indenbords. Han blev født til termin, to dage over, men med meget lidt grønt fostervand tilbage og stresset hjerterytme. Dreng 2350 g ved fødslen.
Godt i allerede nu er tilbudt blodprøve, så i kan se hvilke vej det går. Så i ikke står helt så uforberedte som jeg i uge 15. Der havde vi dog været til nakkefoldsscanning nogle uger før, hvor alt var ok der. Så intet er en garanti, desværre. Men rart at i kan få vished og tryghed. Krydser fingre for jer. Håber i får jeres efterårs eller vinter baby