Virkelig nem baby! Hvad siger mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.355 visninger
7 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2021

Anonym trådstarter

Jeg har fået verdens nemmeste baby! Sover fantastisk om natten, græder stortset aldrig, vokser som hun skal og mild og glad og fuldstændig i trivsel. 
Jeg skal nu mødes med min mødregruppe for første gang (selvfølgelig på en Corona forsvarlig måde!), men er lidt i tvivl om jeg skal underdrive hvor nem hun er. Altså hvis man nu har en baby der bare ikke vil sove, er der jo ingen der gider høre om hvor godt vi sover. Og jeg har selv tidligere haft et kolik barn og jeg skal da lige love for at jeg kunne blive ret træt af at høre om venners baby som aldrig græd, når jeg havde en der skreg 4-5 timer hver aften! 
Så skal jeg underspille lidt? Jeg vil jo helst ikke at de synes at jeg er træls... hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvorfor sku du underdrive? Tror de ville syntes det var lidt mærkligt, hvis de alligevel ka se at det er en nem baby.

Og altså nu har du jo også erfaring, med en "sværere" baby, og derfor har fint mulighed for at ku sætte dig ind i hvordan, dem der har det sværere, oplever ting.

Nu har jeg haft ret alm babyer, på mange punkter, og tror ik de var nemmere eller svære end andre alm babyer. 

Den første er 6 uger for tidelig født, ved aks, og hun var bare verdens nemmeste baby, på mange måder. Sov fint, voksede fint, ammede ret præcis hver 3 time i Ca 15 min ad gangen osv. Også da hun blev 3 mdrer fik hun kolik, og var bare ved at drive mig til vanvid, også gik det heldigvis over, efter 6 uger og 4 behandlinger ved en zoneterapeut. Hurra! Ku være hos alle og var lykkelig, for nogen gad lege med hende. Brugte sut, og ku ta en flaske med udpumpet mælk eller mme. Spiste ALT og spiser stadig alt mad. 

Nr 2 blev født til tiden,  voksede som hun sku, men gad ik ligge i barnevogn, gad ik ha sut, fad ik ha flaske, blev tosset hver gang hun kom over til hendes far og endnu mere tosset, hvis der var andre, der ville holde hende. Var altid vågen til min kl 24, hver aften og ville gerne ammes 3 gange hver nat. Spiste ik rigtig grød før hun var 8 mdre, fordi hun fik brækfornæmelse og nu 8 år sener, ja hun stadig være udfordret på mad. Men hun var stadig et mega nemt barn, selvom hun gav nogen andre udfordringer isv osv osv.

Tror bare det jeg forsøger at sige er, at selvom en baby ja virke/være nem, så er det da feder at man ka ha en åben og ærlig samtale, om hvordan man har det, hva man oplever og hvad man har erfaring med, i stedet for at underspille osv. Håber det gir mening?! Vh Stine 

Anmeld Citér

26. januar 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej du skal da ej du skal bare være bundærlig og stå ved at i har vundet i søvn lotteriet denne gang og- Anyway, så ved man sgu aldrig om det holder for evigt alligevel. Det kan ligeså vel være dit barn der pludselig bliver ramt af et gigantisk frustrerende udviklings spring. Who knows.

En mødregruppe skulle gerne kunne rumme det hele. Men nej du behøver naturligvis ikke sige "vi sover bare såååååå dejligt" hver gang en anden mor beklager sig lidt men det er vidst også bare sådan helt almindelig pli og medfølelse der gerne skulle komme helt af sig selv og du har jo prøvet det og kan sagtens snakke med om den del også  

Anmeld Citér

26. januar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ej hvorfor det ?

Min den ældste var meget mere vanskelig end nr 3 som var en virkelig nem baby. Jeg har da aldrig tænkt at der var træls at høre om andres nemme babyer, tværtimod vil jeg da hellere høre om dem, end på de mødre der glæder over hvor hård det er, det synes jeg klart er værre

Anmeld Citér

26. januar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har fået verdens nemmeste baby! Sover fantastisk om natten, græder stortset aldrig, vokser som hun skal og mild og glad og fuldstændig i trivsel. 
Jeg skal nu mødes med min mødregruppe for første gang (selvfølgelig på en Corona forsvarlig måde!), men er lidt i tvivl om jeg skal underdrive hvor nem hun er. Altså hvis man nu har en baby der bare ikke vil sove, er der jo ingen der gider høre om hvor godt vi sover. Og jeg har selv tidligere haft et kolik barn og jeg skal da lige love for at jeg kunne blive ret træt af at høre om venners baby som aldrig græd, når jeg havde en der skreg 4-5 timer hver aften! 
Så skal jeg underspille lidt? Jeg vil jo helst ikke at de synes at jeg er træls... hvad tænker i? 

Synes ikk du skal underdrive. Min søn havde også kolik da han var lille og skreg mange timer hver aften/nat og sov ikk særlig meget. Jeg gik i mødregruppe med 3 kvinder der alle havde børn der bare sov igennem og sjældent græd. Jeg tænkte aldrig noget trættende eller irriterende om dem.

Anmeld Citér

26. januar 2021

Hjemmegaaende

Jeg havde en der aldrig sov - som i aldrig. Min tætteste veninde i terminsgruppen havde den perfekte baby - dydsmønster i søvn og alt andet. Altså - jeg ville da hellere vide, hvordan hun kunne se så frisk ud, når jeg dårligt kunne holde sammen på mig selv. Og jeg har heller aldrig Syntes det var træls at høre om folks nemme babyer (om ikke andet giver det en håb om, at den næste bliver nemmere

Anmeld Citér

27. januar 2021

Anonym

Jeg synes bestemt ikke du skal lyve, bare have almindelig pli. Jeg havde en bestemt veninde som havde det som dig, og jeg havde en baby der skreg og aldrig ville sove. Hun snakkede KONSTANT om hvor nem hendes baby var. Hvis hun spurgte til mig og jeg fortalte hvor hårdt det var, var hendes respons gerne ej goooodt det ikke er mig, sådan gør min pige slet ikke, hun er så nem. Det er bare mangel på situationsfornemmelse. 

Anmeld Citér

27. januar 2021

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg havde den nemme baby, begge gange Dog var det i samme mødregruppe. Jeg kunne egentlig godt være lidt flov over det og synes måske ikke jeg havde ret til at brokke mig når jeg synes tingene var lidt hårde. Men heldigvis bestod min mødregruppe at skønne kvinder som godt kunne rumme mine følelser også, og ellers så grinte vi bare lidt af det Jeg tilbød bare lidt oftere at ligge hus til og havde ret så tit også brød og kage med ud til de andre

Jeg synes du skal være ærlig, mødregruppen er også for dig. ikke kun dem der har det hårdt. og hvis dit overskud er større end de andres kan du måske byde ind med lidt mere eller være den der er fleksibel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.