En pige efter to drenge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2021

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg venter min mands og mit tredje barn, og har i dag lige fået at vide at vi skal have en lille datter! Vi har to drenge i forvejen. Vores ældste søns største ønske var en lillesøster, og vi er selvfølgelig super glade og lykkelige for at få muligheden for at opleve begge dele! Men nu melder spørgsmålene sig pludselig også... kan jeg nu finde ud af at være mor til en pige også? Er der virkelig forskel? Hvad er jeres oplevelser? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2021

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
JC2014 skriver:

Jeg venter min mands og mit tredje barn, og har i dag lige fået at vide at vi skal have en lille datter! Vi har to drenge i forvejen. Vores ældste søns største ønske var en lillesøster, og vi er selvfølgelig super glade og lykkelige for at få muligheden for at opleve begge dele! Men nu melder spørgsmålene sig pludselig også... kan jeg nu finde ud af at være mor til en pige også? Er der virkelig forskel? Hvad er jeres oplevelser? 

Vi var overlykkelige da vores 3. Barn var en pige. 

Jeg syntes det var sjovt at lege med biler og "politi og røver"

Jeg havde samme tanker, kan jeg finde ud af en pige. 

Men jeg elsker det at købe pige tøj i starten, der er så mange fine kjoler.. Sætte hår. Det var stort da hun havde nok hår til en lille tot. At kunne sidde og nusse med kreative ting, lege med dukker.

Men jeg kan også huske hun kun var 1 uge gammel da hun fik "heksemælk" som lignede det små bryste. Der tænkte jeg godt nok, hvad er det, går det væk igen, skal hun se sådan ud resten af baby tiden. Men det forsvandt igen hurtigt og jeg fik besked om at det var meget normalt, (kommer nogle gange også hos drenge)

Nu er hun 5 år og de store er 9 og 12 år. 

Jeg elsker at være mor til min datter og vores sønner. 

Anmeld Citér

26. januar 2021

Måskemor

Jeg fik en dreng først og så en pige. Jeg ville slet ikke bekymre mig. De første år er der jo ikke den store forskel på kønnene. De forskellige vi har oplevet er personlighedstræk som en dreng også kunne have besiddet. Min erfaring er, at man vokser med opgaven og følger barnet og dets interesser. Jeg bygger også togbane og slås/tumler med min søn selvom det ikke lige er det der ligger mig nærmest. Så jeg tror helt sikkert, at du nok skal lære at være mor for en pige også :-)

Anmeld Citér

27. januar 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har en dreng og 17 mdr. senere fik vi en pige. 

De er nu 13 år og næsten 12 år.

Jeg tænkte også den gang "ej, jeg kan da ikke finde ud af med en pige". Der er ikke den store forskel når de er små. Men den alder de har i dag er der mega meget forskel. Vores datter har styr på det hele, hvor vores dreng halter efter - trods de har fået fuldstændig den samme opdragelse. Det kan være for, at hjælpe, rydde op, være social mv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.