Udpumpning af mælk..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2021

Anonym trådstarter

Jeg har pumpet mælk ud siden min dreng var 3 uger gammel og særligt de sidste 3 uger har jeg "fuldammet" ham med det mælk jeg pumper ud, da amning mislykkedes.

Hvordan trapper jeg ud af det nu?

Pumper 700 ml ud til ham daglig, han er 8 uger nu. Synes det er rigtig træls hele tiden at vaske og sterilisere disse rekvisitter til udpumpning og kan mærke det dræner mig for energi hele tiden at tænke "uha jeg skal pumpe ud nu"... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2021

Girafmor

Altså umiddelbart vil jeg bare sige at du sørger for ikke at tømme heeeelt ud, hver gang, men bare tager til brystet er næsten tomt.

Da jeg gjorde det startede jeg måske ud med at jeg tog 150 ml pr gang, og så skruede jeg ned med 5-10 ml hver gang.

Så sættes produktionen ned, og du vil kunne gradvist stoppe. Men det kan sagtens tage noget tid..

Anmeld Citér

27. januar 2021

Anonym trådstarter

Girafmor skriver:

Altså umiddelbart vil jeg bare sige at du sørger for ikke at tømme heeeelt ud, hver gang, men bare tager til brystet er næsten tomt.

Da jeg gjorde det startede jeg måske ud med at jeg tog 150 ml pr gang, og så skruede jeg ned med 5-10 ml hver gang.

Så sættes produktionen ned, og du vil kunne gradvist stoppe. Men det kan sagtens tage noget tid..

Får man ikke brystbetændelse når man ikke tømmer brystet?

Anmeld Citér

27. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Får man ikke brystbetændelse når man ikke tømmer brystet?

Nej da  

Så ville man jo skulle amme for altid. Barnet regulerer det selv - blandt andet ved ikke at tømme brystet. 

Brystbetændelse kommer, hvis du har meget mælk i brystet længe (og af bakterier osv) 

Du skal gøre som ovenstående. 
Jeg gjorde det selv ved at pumpe færre gange i døgnet og i kortere tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.