Graviditetstests

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.523 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2021

Anonym trådstarter

Hej alle 

I torsdags testede jeg meget svagt positiv. I går tog jeg to tests, som begge var positive. Den ene mere tydelig end den første i går. I dag testede jeg igen, positiv. Jeg har testet med tests fra rema1000 og valmed. Det er helt sikkert dem fra valmed der er mest tydelige. Men! Er der nogen som har erfaringer med begge slags tests? Er den ene mere følsom end den anden?

Jeg skulle have haft menstruation i går, så er kun gået et par dage over tid nu. 
på billedet ses tre tests. Den pink på billedet er fra rema1000 og fra i går. 
De to andre er valmed, en fra i går og en fra i dag. Er det normalt at de ikke er mere tydelige? 
Kommer det først senere?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2021

esioul

Anonym skriver:

Hej alle 

I torsdags testede jeg meget svagt positiv. I går tog jeg to tests, som begge var positive. Den ene mere tydelig end den første i går. I dag testede jeg igen, positiv. Jeg har testet med tests fra rema1000 og valmed. Det er helt sikkert dem fra valmed der er mest tydelige. Men! Er der nogen som har erfaringer med begge slags tests? Er den ene mere følsom end den anden?

Jeg skulle have haft menstruation i går, så er kun gået et par dage over tid nu. 
De to andre er valmed, en fra i går og en fra i dag. Er det normalt at de ikke er mere tydelige? 
Kommer det først senere?

graviditets hormonet fordobles hver 2. dag.. Så derfor er de ikke nødvendigvis tydeligere.. 

Anmeld Citér

23. januar 2021

Anonym trådstarter

Okay. Det vidste jeg ikke.  Men ser du alle testet som værende positive på billederne? 

Anmeld Citér

23. januar 2021

esioul

Anonym skriver:

Okay. Det vidste jeg ikke.  Men ser du alle testet som værende positive på billederne? 

Ja det gør jeg.. Den ene er lidt svær at se.

Men er de aflæst indenfor tid og er der en rød streg, så er de positive 

Anmeld Citér

23. januar 2021

Anonym

graviditets hormonet fordobles hver 2. dag.. Så derfor er de ikke nødvendigvis tydeligere.. 

Det er rigtigt, at det fordobles cirka hver anden dag, men det stiger jo konstant. Det er ikke fordi koncentrationen bare hopper fra 50 til 100 og efter yderlige to dage hopper fra 100 til 200.

TS: Tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

23. januar 2021

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar 

Anmeld Citér

23. januar 2021

Baby.mamma

Min erfaring er, at Rema1000 er "dårlige". De opfanger ikke så godt hcg. Valmed reagerer tideligere på hcg. Så jeg tror den er god nok. Tillykke 

Anmeld Citér

23. januar 2021

esioul

Anonym skriver:

Det er rigtigt, at det fordobles cirka hver anden dag, men det stiger jo konstant. Det er ikke fordi koncentrationen bare hopper fra 50 til 100 og efter yderlige to dage hopper fra 100 til 200.

TS: Tillykke med graviditeten 

Det er jeg klar over. Det var også bare for at sige, at man ikke kan forvente at testen bliver meget tydeligere på en dag. Det er nemmere at se udviklingen over to dage

Anmeld Citér

23. januar 2021

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej alle 

Kommer det først senere?

Jeg var glad for dem fra Rema og holdt mig til dem. De er ikke så følsomme og det synes jeg er godt. For så ved man den er god nok og ikke bare en bio. 

Og i øvrigt stort tillykke

Anmeld Citér

23. januar 2021

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Jeg var glad for dem fra Rema og holdt mig til dem. De er ikke så følsomme og det synes jeg er godt. For så ved man den er god nok og ikke bare en bio. 

Og i øvrigt stort tillykke

Dem fra Rema gav et svagt positivt resultat. Ikke kun en skygge, men en streg, som kom næsten med det samme. Valmed testen er aflæst indenfor 3min, som beskrevet i brugsanvisningen 
Hvad er en bio? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.