Ammestop af en 2,5 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

965 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar

HBV

Profilbillede for HBV

Hejsa 

Jeg er stoppet med at amme min datter for et par dage siden.. Lørdag morgen fik hun sidste tår 

Jeg har valgt en kold tyrker, da jeg er bange for at forbarme mig lidt for ofte og dermed forvirre min pige.. Det er gået rigtig godt, jeg har været helt afklaret med det, har hvilet i min beslutning og min datter har været så dygtig, jeg er så stolt af hende 

NU til sagen : er der nogen, der ligger inde med erfaringer om brat ammestop/ømme babser med mælkeknuder? Bør jeg malke lidt ud for at tage trykket og prøve at forhindre brystbetændelse? Jeg har forsøgt at massere lidt i går og i dag.. Jeg er naturligvis bange for at gøre noget forkert og evt fremme mælkeproduktionen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar

Babilooo

Hvor meget har du ammet - har det været en huggetår om dagen ... eller decideret flere gange om dagen og meget mælkefyldte bryster.

Hvis det er det sidste kan du få piller til st stoppe produktionen af din læge tænker jeg.

Anmeld Citér

18. januar

HBV

Profilbillede for HBV
Tjullehej skriver:

Hvor meget har du ammet - har det været en huggetår om dagen ... eller decideret flere gange om dagen og meget mælkefyldte bryster.

Hvis det er det sidste kan du få piller til st stoppe produktionen af din læge tænker jeg.

På det sidste har hun bare hængt i brysterne konstant.. De har føltes tomme hele tiden.. Hun har haft sit favoritbryst og det er da også tungere nu men ja.. Jeg ved ik om det går i sig selv og hvor mange dage der mon går.. Er der nogen, der ved det? 

Jeg vil helst undgå pillerne da jeg har hørt at de kan udløse en depression.. 

Anmeld Citér

18. januar

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
HBV skriver:

På det sidste har hun bare hængt i brysterne konstant.. De har føltes tomme hele tiden.. Hun har haft sit favoritbryst og det er da også tungere nu men ja.. Jeg ved ik om det går i sig selv og hvor mange dage der mon går.. Er der nogen, der ved det? 

Jeg vil helst undgå pillerne da jeg har hørt at de kan udløse en depression.. 

Jeg ville også sige piller. Dem tog jeg selv uden bivirkninger trods fødselsdepression. Men du skal selvfølgelig ikk hvis du vil undgå dem  

Men har hørt at man kan binde brysterne stramt ind i gaze. At det også skulle stoppe produktionen og undgå beyatbetændelse. Om det er sandt eller en ammestue historie ved jeg desværre ikke. Men du kan måske google det og finde ud af det

Anmeld Citér

18. januar

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

De fleste af os trapper jo bare amningen ned og masserer/malker lidt ud i et par dage. De færreste har behov for medicinsk behandling. 

Hvis brysterne føles meget spændte, så masser lidt mælk ud. Og så lad naturen gå sin gang. Mælkeproduktionen falder (relativt) hurtigt. 

Anmeld Citér

19. januar

Sanneh

Det samme som Abracadabra siger

Anmeld Citér

20. januar

TLO

Profilbillede for TLO

Vores søn sagde selv stop, da han var 2½. Inden da havde han fået en trygheds/putte/hyggetår inden sengetid hver 3/4 dag. 

Jeg tog blot nogle varme bade og masserede ganske let, og det var det.

Anmeld Citér

30. januar

HBV

Profilbillede for HBV

Det tog overhånd hos os. Min datter ku sidde og amme i en time efter dagpleje, og flere gange hver time hele dagen lang.. Godt nok fik hun ikke meget mælk hver gang men det var trættende i længden..

Det gik ok.. Det første døgn var der meget brystspænding.. Pumpede lidt ud på dag 2 og dag 4 samt lidt på dag 10 mener jeg. Siden da har brysternr været helt bløde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.