Muligt fra sygedagpenge til barselsdagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.364 visninger
7 svar
2 synes godt om
15. januar 2021

Anonym trådstarter

Hej 

håber ikke at jeg bliver misforstået i denne tråd.

men sagen er den at jeg pt er sygemeldt på 13 mdr efter en bilulykke. Men min kæreste og jeg Drømmer om at gøre vores søn til storebror , inden “tiden løber fra os”.

Næste skidt for mig er at jeg skal prøve at se hvor meget jeg kan holde til at arbejde efter  ulykken , kan ikke huske hvad det hedder det forløb.

men er det muligt når man er på sygedagpenge at overgå til barselsdagpenge?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja.. masser af kvinder bliver jo også sygemeldt under graviditeten og får sygedagpenge inden de overgår til barsel  

Anmeld Citér

15. januar 2021

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Ja.. masser af kvinder bliver jo også sygemeldt under graviditeten og får sygedagpenge inden de overgår til barsel  

Mere når man er sygemeldt inden også:/

normalt skal man jo have arbejdet et hvis antal uger for at kunne modtage barselsdagpenge 

Anmeld Citér

15. januar 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Mere når man er sygemeldt inden også:/

normalt skal man jo have arbejdet et hvis antal uger for at kunne modtage barselsdagpenge 

Jeg er ret sikker på det er det samme. Du er vel sygemeldt fra noget? Et job? Det er kun hvis du modtager kh eller ledighedsydelse (som er det man får hvis man er arbejdsløs og ikke medlem af en a-kasse) at du ikke er berettiget. 

Jeg var selv sygemeldt 6mdr af min første graviditet og fik derfor sygedagpenge op til min barsel og havde selvsagt ikke arbejdet i mange mange uger. 

Anmeld Citér

16. januar 2021

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg er ret sikker på det er det samme. Du er vel sygemeldt fra noget? Et job? Det er kun hvis du modtager kh eller ledighedsydelse (som er det man får hvis man er arbejdsløs og ikke medlem af en a-kasse) at du ikke er berettiget. 

Jeg var selv sygemeldt 6mdr af min første graviditet og fik derfor sygedagpenge op til min barsel og havde selvsagt ikke arbejdet i mange mange uger. 

Altså har desværre ikke et job at komme tilbage til, da de i mellemtiden valgt at opsige mig :/

Anmeld Citér

16. januar 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Altså har desværre ikke et job at komme tilbage til, da de i mellemtiden valgt at opsige mig :/

Men hvis du nu ikke var syg.. havde du så ret til dagpenge fra din a-kasse? Hvis ja, så har du også ret til barselsdagpenge. 

Anmeld Citér

17. januar 2021

Baby.mamma

Enten barselsdagpenge eller på KH. Penge skal du nok få i hvert fald 

Anmeld Citér

17. januar 2021

Tommelise

Mor11 skriver:

Man kan kun få ledighedsydelse, hvis man er visiteret til fleksjob. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.