Særlig Sensitiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2021

Anonym trådstarter

Hej

jeg har et barn på 10 som jeg tænker er særlig sensitiv i en eller anden grad.

Skolen oplever ikke nogen problemer, men der hjemme oplever vi meget voldsomme følelsesudbrud efter skoletid eller hvis man f.eks. føler sig uretfærdig behandlet.
Jeg synes derudover at de andre karakteriske træk ved særligt sensitive er tilstede ved barnet. Men det er de følelsesudbrud som vi gerne vil være bedre til at takle og mindske.

Jer der har særligt sensitive børn hvordan har I grebet det an ? Kan I anbefale nogle bøger eller andet som kan give et bedre indblik i det at være særligt sensitiv ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej

jeg har et barn på 10 som jeg tænker er særlig sensitiv i en eller anden grad.

Skolen oplever ikke nogen problemer, men der hjemme oplever vi meget voldsomme følelsesudbrud efter skoletid eller hvis man f.eks. føler sig uretfærdig behandlet.
Jeg synes derudover at de andre karakteriske træk ved særligt sensitive er tilstede ved barnet. Men det er de følelsesudbrud som vi gerne vil være bedre til at takle og mindske.

Jer der har særligt sensitive børn hvordan har I grebet det an ? Kan I anbefale nogle bøger eller andet som kan give et bedre indblik i det at være særligt sensitiv ?

Jeg har haft stor glæde af at læse bogen elain aron har skrevet om sensitive børn . Der findes hvis også sider på nettet

Anmeld Citér

15. januar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har haft stor glæde af at læse bogen elain aron har skrevet om sensitive børn . Der findes hvis også sider på nettet

Tak. Den vil jeg prøve at læse 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.