Boligstøtte og bopæl over børnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg er under skilsmisse, og det er mig der fraflytter vores fælles bolig. Vi kommer til at have en nogenlunde ligelig fordeling af børnene, med en lille overvægt til den ene forældre. 

Faren kommer til at blive boende i vores købte rækkehus og han køber mig ud, og jeg vil flytte i en lejebolig.

Mit spørgsmål er, om det har en betydning ift beregning af boligstøtte, hvem der har bopæl over børnene? Og har det stor betydning?

Jeg får sygedagpenge, og kommer til at få det, det næste stykke tid, så hver en krone tæller i budgettet.

Tak for jeres hjælp. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg er under skilsmisse, og det er mig der fraflytter vores fælles bolig. Vi kommer til at have en nogenlunde ligelig fordeling af børnene, med en lille overvægt til den ene forældre. 

Faren kommer til at blive boende i vores købte rækkehus og han køber mig ud, og jeg vil flytte i en lejebolig.

Mit spørgsmål er, om det har en betydning ift beregning af boligstøtte, hvem der har bopæl over børnene? Og har det stor betydning?

Jeg får sygedagpenge, og kommer til at få det, det næste stykke tid, så hver en krone tæller i budgettet.

Tak for jeres hjælp. 

ja det har stor betydning for hvem der har børnene boende. 

Her står alt du skal vide om boligstøtte 

https://www.bolius.dk/boligsikring-saadan-er-reglerne-og-saadan-faar-du-det-92895

Anmeld Citér

14. januar 2021

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej med jer

Tak for jeres hjælp. 

I skal sørge for du har bopælen så du kan få boligtilskud osv. Din mand kan uanset ikke få det i en ejer bolig.

Anmeld Citér

14. januar 2021

M4U

Anonym skriver:

Hej med jer

Tak for jeres hjælp. 

Ja det har det. Hvis du har brug for råd med skilsmisse mm. Er du velkommen til at skrive til mig har selv været igennem det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.