Sygemelding på SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.198 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2021

Anonym trådstarter

Har nogen herinde nogen som helst erfaring med at være under uddannelse og blive sygemeldt?

Så ville jeg gerne stille et par spørgsmål 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2021

Bummelummelum

Det har jeg ��

Anmeld Citér

12. januar 2021

Anonym trådstarter

Bummelummelum skriver:

Det har jeg ��

Hejsa, super. 

Jeg står i den situation, at jeg er under videregående uddannelse og gravid. Min læge vurderer mig til at blive sygemeldt fra nu og frem til barslen, hvilket jeg virkelig også har brug for.

Men hvordan ser det ud mht min SU, hvis jeg bliver sygemeldt og med lægeerklæring?

Jeg er i kontakt med forskellige afdelinger på min skole: studievejleder og andre. Men da jeg spurgte til SUén, skulle jeg henvende mig andet steds. Jeg har sendt mail til SU-styrelsen (eller hvad de hed, dem jeg skulle skrive til), men frygter lidt, at jeg måske ikke kan få SU, og ville gerne høre fra nogen, som kender til situationen. De har endnu ikke svaret.

Din erfaring, kommer den sig også af noget med graviditet? 

Anmeld Citér

12. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa, super. 

Jeg står i den situation, at jeg er under videregående uddannelse og gravid. Min læge vurderer mig til at blive sygemeldt fra nu og frem til barslen, hvilket jeg virkelig også har brug for.

Men hvordan ser det ud mht min SU, hvis jeg bliver sygemeldt og med lægeerklæring?

Jeg er i kontakt med forskellige afdelinger på min skole: studievejleder og andre. Men da jeg spurgte til SUén, skulle jeg henvende mig andet steds. Jeg har sendt mail til SU-styrelsen (eller hvad de hed, dem jeg skulle skrive til), men frygter lidt, at jeg måske ikke kan få SU, og ville gerne høre fra nogen, som kender til situationen. De har endnu ikke svaret.

Din erfaring, kommer den sig også af noget med graviditet? 

Jeg blev også sygemeldt frem til barsel (videregående ) jeg fik min su 

Anmeld Citér

12. januar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg blev også sygemeldt frem til barsel (videregående ) jeg fik min su 

Må jeg spørge, hvor længe sygemeldingen var? Og var du et godt stykke inde i din uddannelse? Jeg ved nemlig ikke, om det har noget at sige. 

Anmeld Citér

12. januar 2021

serinasmor

Spørg den Su ansvarlige på din uddannelse - de ved det

Anmeld Citér

12. januar 2021

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Spørg den Su ansvarlige på din uddannelse - de ved det

Som skrevet, det har jeg gjort, men de har ikke svaret  Så indtil da ville jeg høre, hvordan det er forløbet for andre i lignende situation 

Anmeld Citér

13. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Må jeg spørge, hvor længe sygemeldingen var? Og var du et godt stykke inde i din uddannelse? Jeg ved nemlig ikke, om det har noget at sige. 

Jeg var 1 måned inde i uddannelsen.  Min lægeerklæring holdte til barsel. Begyndte udd i sep, og fødte november 

Anmeld Citér

13. januar 2021

serinasmor

Anonym skriver:

Som skrevet, det har jeg gjort, men de har ikke svaret  Så indtil da ville jeg høre, hvordan det er forløbet for andre i lignende situation 

Problemet er at du ikke kan bruge vores svar til noget som helst - der kan være alle mulige årsager til at det der gælder for en ikke gælder for en anden ... fx noget med hvornår man kan starte op på uddannelse efter endt barsel ... om man har ret til su når man ikke er aktiv osv

Anmeld Citér

14. januar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg var 1 måned inde i uddannelsen.  Min lægeerklæring holdte til barsel. Begyndte udd i sep, og fødte november 

Nå så var det ikke så lang tid jo ��

Ved du om man kunne få su-lån under barslen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.