Kæmpe hæmoride. Øv hvor gør det ondt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.327 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. januar 2021

Anonym trådstarter

Jeg fødte for 14 dage siden en dejlig pige. 
Jeg fik i forbindelse med fødslen en hæmoride - det har jeg haft før efter en tidligere graviditet, så har ikke bekymret mig så meget om det. Der er så bare sket det trælse at jeg også er blevet ordentlig forstoppet og efter et meget anstrengende toilet besøg er den blevet kæmpe stor og gør meget ondt! 
Jeg har været på apoteket og fået noget creme der lindre smerterne lidt, men hæmoriden er stadig enorm og jeg får ondt igen hvis jeg ikke bruger cremen. 
Forstoppelsen er der stadig ikke styr på. Jeg tager magnesia, er blevet meget obs på at få drukket nok og få rørt mig of spise fibre, men jeg tør næsten ikke komme på toilettet, fordi det bare gør mega ondt.  
Hvad fanden gør jeg?! Skal jeg virkelig forbi lægen? Jeg har ingen gener ellers efter fødsler, og baby er mega nem. Det er sku da utroligt, at efter sådan en fødsel, er det et ømt numsehul der skal skabe så mange problemer! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2021

fehår

Har din læge ekonsultation? For så skriver du bare, at du har fået en hæmoride efter fødsel. De fleste læger tøver ikke med at udskrive stikpiller og salve i den situation.

Ellers er mit bedste råd enebærsalve i massevis. Hvis du ammer, skal du huske, at du skal drikke rigtig, rigtig meget vand dagligt. Jeg tror, jeg drak 4-5 liter lige efter fødsel, hvor jeg også døjede med forstoppelse og hæmorider.

Det er også enormt vigtigt, at du ikke udsætter toiletbesøg af skræk, men i stedet lytter til din krop. Sæt dig på toilettet, gerne med fødderne oppe på en taburet, og lad endelig være med at presse. Du kan spørge på apoteket efter noget andet forstoppelsesmedicin, men det er bare så vigtigt at have gode toiletvaner, når man har en hæmoride.

Anmeld Citér

10. januar 2021

Hjemmegaaende

Jeg fik samme problem, dog under graviditeten min læge drænede den og det hjalp med det samme! Der findes åbenbart to slags : nogen man kan dræne og nogen man ikke kan

Anmeld Citér

10. januar 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac

Du har alleredw fået gode råd, men ville lige tilføje at du kan smøre endetarmen med vaseline inden du går på toilet, så det nemmere glider ud. Eller mn kan købe xylocain gel på apoteket som er overflade bedøvende, så den ikke gør ondt. 

Også det med taburetten under fødderne er virkelig genialt!!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.