Brugte i heldragter/natdragter til jeres baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.386 visninger
9 svar
5 synes godt om
6. januar 2021

Steinetz

Hej alle 

Det er efterhånden 6 år siden jeg sidst havde en nyfødt og dengang mindedes jeg, at jeg oftere brugte leggings/bukser og en body til min søn, end jeg brugte heldragter.

Jeg skal være mor igen til maj og er i tvivl om hvor mange heldragter jeg bør købe.. 
Er/var det noget i brugte meget til jeres og gerne fordele/ulemper 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Steinetz skriver:

Hej alle 

Det er efterhånden 6 år siden jeg sidst havde en nyfødt og dengang mindedes jeg, at jeg oftere brugte leggings/bukser og en body til min søn, end jeg brugte heldragter.

Jeg skal være mor igen til maj og er i tvivl om hvor mange heldragter jeg bør købe.. 

Vi brugte det nogle gange, men ikke så meget, da hun var helt lille.. Er nemmere at skifte ble med bukser, synes jeg

Anmeld Citér

6. januar 2021

Tinstin

Ja, jeg har virkelig brugt heldragter meget

De bedste var helt klart dem, der bare have en lynlås eller knapper ned foran.

En af grundene til, at jeg brugte dem meget, var at jeg havde babyer, der gylpede en del og derfor snildt kunne skifte tøj 8-10 gange på en dag og der var en heldragt bare nemmere at skifte.

Samtidig var en heldragt (af dem med lynlås eller knapper ned foran) nemmere at give babyen på, når de ikke kan lide, at få noget over hovedet i starten. Så ligger man bare heldragten på puslebordet og babyen ovenpå - det er nemmere, synes jeg. Og med de heldragter, der har fødder, slipper man også for de babystrømper, der altid falder af!!
Men dem med knapper i bunden var mere besværlige, især for deres far.

Sidst, men ikke mindst, synes jeg også, at der findes så mange søde heldragter Og med en heldragt matcher tøjet altid, for jeg havde også en del sæt med bukser og body og det så altid sødt ud om morgenen, når det passede sammen, men en time efter var det slut Det er selvfølgelig sekundært, hvordan det ser ud! Men jeg kunne nu godt lide, når jeg synes, det var pænt...

Mine har altid sovet med heldragter om natten. Det er også nemt at skifte ble, selv i halvmørke, for man kan bare knappe op fra maven og ned og så tage benene ud, lægge natdragten til side og skifte bleen og derefter tage den på igen hurtigt.

Nu er den yngste 1½ og sover stadig med heldragter om natten og faktisk har jeg også lige bestilt en uldheldragt til den store i str 104! Det skønne om natten - ved heldragter - er nemlig, at de ikke skiller på midten, men også holder hele kroppen varm, også henover ryggen og begge børnene smider altid deres dyner, selvom der er 15 grader eller koldere!

Anmeld Citér

6. januar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Steinetz skriver:

Hej alle 

Vi har brugt heldragter/ natdragter til natten. Helst med fødder da de små fødder har bedre friktion og får skubbet dynen af. Samt at de forblev varme. 
Om dagen har vi primært ikke brugt dem, men nu hvor vi har et barn med eksem er det rart kun at give et stykke tøj på, da alt irriterer. Vi bruger kun tøj der kan komme på nedenfra, altså med stor åbning. Fx  noa noa’s body hvor åbningen er sådan en “overlapning”. 
evt nøjes med lidt og se hvad fungerer for jer. Vi har måtte kassere meget, da vi ikke kunne forudse dette. 

Anmeld Citér

6. januar 2021

årgang84

Profilbillede for årgang84

Vores holdte bedst varmen i body og strømpe bukser. 

Det havde begge på det meste af døgnet. 

Anmeld Citér

6. januar 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Uha vores har begge levet i heldragter, med knapper ned af benene, så det var nemt at skifte ble osv. 

De ku på magisk vis få hevet både strømper, strømpebukser og nogen gange enda også bukserne helt eller halvt af, inden man havde nået at se sig om. Fantastisk!!!!

Og natdragter ned fødder om vinteren og uden fødder om sommeren. Vh Stine 

Anmeld Citér

6. januar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg brugte natdragte til mine drenge. Er ikke fan af heldragter om dagen, da jeg synes det ligner nattøj 

Min datter kan og har aldrig kunne bruge natdragt, da hun var helt baby tog hun benene op, så vi skulle konstant proppe dem til tilbage. Nu (1,5 år) åbner hun dem og tager dem af i stedet (hun tager nu også alm tøj af, men ikke om natten, kun dragte &nbsp

Anmeld Citér

6. januar 2021

Pb18

Vi brugte det stort set ikke og slet ikke dem med fødder, da de altid var for små om fødderne. Vi var glade for strømpebukser og body 

Anmeld Citér

6. januar 2021

Naha

Steinetz skriver:

Hej alle 

Tænker det kommer an på hvem man er, jeg elskede heldragterne, det var så dejligt man ikke skulle have bukserne af baby for at skifte ble  

Anmeld Citér

7. januar 2021

Kir

Jeg synes at heldragterne er en smule irriterende om natten når de skal skiftes. Det er meget nemmere med en body. Er til gengæld rigtig glad for dem om dagen når vi bare går herhjemme alligevel, der synes jeg det er besværligt med body og bukser. 

Dem med fødder fungerede en kort periode, men min søn har lange fødder og ben, så han voksede hurtigere ud af dem med end dem uden. Selvom jeg synes det ser helt vildt nuttet ud med fødder  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.