Ren klapvogn- hvordan?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. januar 2021

Tinstin

Vores klapvogn... Vi har heldigvis fået den gratis og fået den brugt, men hold da op, hvor er den dog beskidt. Vi bruger den til ture og her om vinteren er der mudret, børnene samler sten, insekter, grankogler og så videre. De rutscher og triller rundt på bakker, hopper i vandpytter og alt det, som de nu gør i naturen eller på legepladsen. Og det ender alt sammen i klapvognen, når vi skal hjem.

Men når jeg ser andres klapvogne er de altid så rene og pæne? Hvordan kan det lade sig gøre? Jeg er altid lidt småflov på legepladsen, når jeg parkerer min muddervogn ved siden af de andre fine, sorte Emmaljunga, der ligner den lige er købt i Babysam weekenden forinden!

Hvordan gør I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2021

serinasmor

Mit bud er at dem, der har en ren klapvogn er dem som har købt den, opbevaret den indendørs og kun bruger den 2 gange om året.

Vi havde ikke bil, da vi havde klapvogn. 

Vi brugte den hver dag, som du beskriver, og den var ret beskidt.

Hvis du ønsker det, kan du jo vaske den så ofte, som du ville rengøre en bil. 

Dvs støvsuge, aftørre med fugtig klud evt bruse over og lade tørre helt.

Anmeld Citér

5. januar 2021

AnoMor

Tinstin skriver:

Vores klapvogn... Vi har heldigvis fået den gratis og fået den brugt, men hold da op, hvor er den dog beskidt. Vi bruger den til ture og her om vinteren er der mudret, børnene samler sten, insekter, grankogler og så videre. De rutscher og triller rundt på bakker, hopper i vandpytter og alt det, som de nu gør i naturen eller på legepladsen. Og det ender alt sammen i klapvognen, når vi skal hjem.

Men når jeg ser andres klapvogne er de altid så rene og pæne? Hvordan kan det lade sig gøre? Jeg er altid lidt småflov på legepladsen, når jeg parkerer min muddervogn ved siden af de andre fine, sorte Emmaljunga, der ligner den lige er købt i Babysam weekenden forinden!

Hvordan gør I?

Nu ved jeg selvfølgelig ikk hvilken klapvogn du har. 

men jeg havde en emmaljunga. Den var også møg beskidt i vinterhalvåret fordi sønnen som dine hoppede i mudder, vandpytter osv. 

Jeg tog simpelthen bare alt det betræk af jeg kunne og smed det i vaskemaskinen. De ting der ikke kunne tages af, kalechen f.eks. Skurrede jeg med en våd svamp. Den blev ikke super ren og og pæn. Men trods alt meget bedre end hvis jeg ingenting gjorde

Anmeld Citér

6. januar 2021

Birthdaybaby

Vores er også oftest beskidt, og ser generelt brugt ud. Og det gør den fordi den bliver brugt; og fordi vi opbevarer den i vores uopvarmede garage. Et par gange om året tager jeg alt betræk af og vasker, giver imprægnering bagefter og vasker stellet. Det pynter. 

Anmeld Citér

6. januar 2021

Tinstin

Jeg vidste faktisk ikke, at man kunne tage betrækket af - ser man det. Kunne være jeg skulle prøve det (til foråret... kan vist ikke betale sig endnu)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.