H1N1-vaccine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. oktober 2009

Nymor

Hej med jer

Da jeg i sin tid var til mit første lægebesøg med mavsen talte vi blandt andet om den der forbaskede svineinfluenza og om man skulle have vaccine eller hvad. Dengang svarede han, at det kun var til "udsatte" gravide (med astma, overvægt etc.) der skulle tilbydes den, og at da jeg var rask og stærk, var der ingen grund til at få den. Ikke mindst fordi H1N1-virussen ikke skader ens barn, den gør kun, at man selv bliver syg.

Anyway, nu har jeg forleden hørt i radioen, at man pludselig vil tilbyde ALLE gravide vaccinen. Helt ærligt! Hvad skal man tro på?

Jeg tror dog, at jeg uanset hvad IKKE vil ha' vaccinen - for ved man overhovedet, hvad den kan gøre ved ens barn?

Knus  ;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2009

Dictes mor

Jeg hopper lige med på den her, for jeg er selv præcis lige så forvirret, men tænker at tage det, som det kommer, og snakke med lægen om det til næste undersøgelse. Det er svært at vide, hvordan man skal forholde sig til det.

Anmeld

25. oktober 2009

Heidi.

Hej

NU er jeg ikke gravid.. Men hvis jeg var ville jeg ikke få den vaccine. Og det skal lige siges at jeg er af typen der virkelig er hysterisk omkring sygdomme, specielt da jeg var gravid.

Grunden til jeg ikke ville få den vaccine er at Influenza A ikke længere er farlig.. den har nu udviklet sig til en alm influenza, dog med med kraftigere symptomer end normalt. Man skal virkelig være syg, og svag, men f. eks hjerte, lever eller lunger hvis man skal komme i risikogruppen..

Derudover er vaccinen IKKE testet på nogle, som vacciner altid bliver i ÅR inden de kommer ud. Så man aner ikke hvad det er man får sprøjtet ind i sit blod, og dermed i barnets blod.

Men det er bare min mening..

Kh Heidi

Anmeld

25. oktober 2009

Nybagt mor

Har termin i morgen mandag, så er nok lidt for sent for mit vedkommende.

Men havde jeg haft valget ville jeg have fået vaccinen, idet lillemanden i maven, så også ville have fået den.

Ved nemlig - at ender det med at alle lægger sig med den her til vinter - ja så vil jeg da gå og være nervøs over om sådan et lille spædbarn ville kunne klare få den

Anmeld

25. oktober 2009

Nymor

Hmmm...ja, jeg kan godt høre, at der er delte meninger om emnet  ;o)

Altså, som jeg forstår det, så er virussen IKKE skadelig for barnet, og højst sandsynligt ikke skadeligt for moderen, især ikke, hvis hun ellers er sund og rask.

Min (dejlige) kæreste fortalte mig forleden, at sådan en vaccine normalt skal igennem 4 test/udviklingstrin (eller sådan noget, hæng mig ikke lige op på detaljerne, det er selve princippet i det), men fordi man har været så forhippet for at få denneher vaccine klar, så er man hoppet over nogen af dem. Det tyder alt andet lige på, at det er en usikker affære at få sådan en vaccine. Ikke mindst for ens barn.

Jeg tror, at jeg holder fast i at springe over!

Knus  ;o) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.