Bækkenløsning hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. januar 2021

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 18, det min anden graviditet. 
jeg har rigtig store smerter i lænd, hofter og rundt ned ved skambenet. 

andre som har oplevet det ? 

nogen med bækkenløsning som kan beskrive hvordan og hvor deres smerter sad ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2021

Anonym trådstarter

Slet ingen ? 

Anmeld Citér

3. januar 2021

Tuesmor

Slet ingen ? 

I min første graviditet fik jeg symfyseløsning og det føltes som en syl der borede sig ind i mit skambenet bare jeg lavede de mindste bevægelser. Særligt var det slemt hvis jeg ikke havde lige vægt på benene fx. at gå på trapper, ligge på siden uden nogen imellem benene osv. 

Man kan ikke gøre det mindre, men forhindre det bliver værre fx ved når du står ud af sengen, så løft begge ben ud samtidig. Sov med en pude mellem benene, så din hofte ligger ergonomisk korrekt. Sætdig ned når du skal have sko på, så du ikke bare løfter det ene ben. Tag altid elevator frem for trapper osv.

Anmeld Citér

4. januar 2021

Anonym trådstarter

Tuesmor skriver:

I min første graviditet fik jeg symfyseløsning og det føltes som en syl der borede sig ind i mit skambenet bare jeg lavede de mindste bevægelser. Særligt var det slemt hvis jeg ikke havde lige vægt på benene fx. at gå på trapper, ligge på siden uden nogen imellem benene osv. 

Man kan ikke gøre det mindre, men forhindre det bliver værre fx ved når du står ud af sengen, så løft begge ben ud samtidig. Sov med en pude mellem benene, så din hofte ligger ergonomisk korrekt. Sætdig ned når du skal have sko på, så du ikke bare løfter det ene ben. Tag altid elevator frem for trapper osv.

Tak for svar 

jeg får også en stikkende smerte i mit skamben hvis jeg støvsuger eller tumler rundt mwd min anden datter 

Anmeld Citér

4. januar 2021

Anonym trådstarter

Andre som kan fortælle om deres forløb ? 
er så nervøs jeg ender som senge liggende 

Anmeld Citér

4. januar 2021

Anonym trådstarter

Tuesmor skriver:

hvad uge var du i der ? 

Anmeld Citér

5. januar 2021

Tuesmor

Anonym skriver:

hvad uge var du i der ? 

Tror det startede omkring uge 15, med ubehag og så var det allerede storslemt i uge 20. Så kan kun sige pas på.dig selv og lad være med at prøve at gøre en masse du alligevel ikke kan. Bækkenløsning bliver kun værre, ikke bedre i graviditeten. Men du kan holde det i skak. 

Drop fx alt der hedder støvsugning, tømme og fylde opvaskemaskine,  løfte tungt, gå for meget på trapper osv. Det er nederen og man føler sig så uselvstændig. Men den eneste smerterne går ud over hvis du prøver at ignorere det, er dig selv. Så få kæresten til at hjælpe ekstra til og se det som.en investering i jeres kommende forældresamarbejde.

Anmeld Citér

5. januar 2021

Anonym trådstarter

Tuesmor skriver:

Tror det startede omkring uge 15, med ubehag og så var det allerede storslemt i uge 20. Så kan kun sige pas på.dig selv og lad være med at prøve at gøre en masse du alligevel ikke kan. Bækkenløsning bliver kun værre, ikke bedre i graviditeten. Men du kan holde det i skak. 

Drop fx alt der hedder støvsugning, tømme og fylde opvaskemaskine,  løfte tungt, gå for meget på trapper osv. Det er nederen og man føler sig så uselvstændig. Men den eneste smerterne går ud over hvis du prøver at ignorere det, er dig selv. Så få kæresten til at hjælpe ekstra til og se det som.en investering i jeres kommende forældresamarbejde.

Tak for svar 

hvordan var dine smerter ? Hvor sad de henne 

Anmeld Citér

6. januar 2021

Miti's mama

Det føltes som om nogen havde svinget et baseball bat lige imellem benene på mig. Hårdt. Gentagende gange. Enig med tidligere besked, det bliver kun værre, så skru helt ned nu så meget du kan for at mindske senere smerter.

Anmeld Citér

6. januar 2021

Tuesmor

Anonym skriver:

Tak for svar 

hvordan var dine smerter ? Hvor sad de henne 

De sad præcis centreret i en lodret linje på skambenet. Dengang følte jeg (uden at have prøvet det selvfølgelig) qt det var sådan det måtte føles, hvis man tog en ønskeseddel og hakkede ind konstant)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.