Jeg vil starte med at sige, at jeg også er lærer.
Uden at kende nærmere til din situation, synes jeg, du skal holde fast i din sygemelding. Jeg synes også det er et pres at skulle fjernundervise - det er måske på en anden måde, men stadig et pres, fordi man slet ikke har føling med eleverne på samme måde, som når man er sammen, og der er 1000 ting at følge op på hele tiden. Og hvis din læge har ment, at en sygemelding var det fornuftige, så tænker jeg, det er det, du skal holde fast i.
Jeg forstår fuldstændig den dårlige samvittighed over for eleverne. Men den ville du jo også have haft, som du selv siger, hvis de stadig skulle afsted, og skulle have en vikar. Og du kan ende med at blive kørt helt ned, hvis du ikke tænker på dig selv, når du er så presset, som det lyder til, du er.
Hvis ledelsen tror, du ikke ‘gider’ fiernundervise, så må det ligge for deres regning. Det er deres ansvar, at der bliver taget hånd om et usundt arbejdsmiljø, som det lyder til, der er. Hvis de vælger at pege fingre af deres sygemeldte ansatte, ville jeg finde mig en ny arbejdsplads hurtigst muligt!
Rigtig god bedring.
Anmeld
Citér