Hej og godt nytår!
Vi skriver nu 2021, som er året hvor vi vil lave en baby nr. 2.. vi tænker at begynde når vi rammer juni. Vi har i forvejen et barn på 1 år og 8 måneder. Dvs. Hun er omkring 3 år ved baby’s ankomst (hvis vi er heldige)
men her kommer mit spørgsmål. Min kæreste har fået diagnosticeret OCD i en ok mild form. Intet man rigtig mærker til efter han er kommet på pillerne Escitalopram. Hertil kommer mit spørgsmål.. han skal være på disse piller i nogle år, da de fungerer super. Er der nogen der ved, om det har en indflydelse på at lave en baby? Må manden tage dette præparat når vi går igang? Jeg kan ikke Google mig til det og der går lige lidt inden manden skal snakke med lægen igen
Derudover vil jeg høre om, der er nogen herinde der enten har en kæreste eller selv har OCD, der vil dele lidt tanker om, at leve med en eller selv leve med OCD. Det har til tider været hårdt herhjemme indtil min kæreste for et år siden fik hjælp og nu kører det altså super (selvfølgelig er der perioder der kan være øv)
Jeg krydser for at nogen kan svare på mit spørgsmål
tak fordi du læste med!
Anmeld
Citér