Seng til 6-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.237 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. december 2020

Bellabum

Godaften de damer og herre.

Vores store pige bliver snart 6 år, og jeg har længe tænkt at hun måske skulle have et skrivebord på sit værelse. Jeg synes dog ikke rigtig har hun har plads til det. Hun har nu en halvhøj seng med rutsjebane, som jo fylder en del.

Derfor har jeg kigget på loftsenge/højsenge men synes de ofte er meget høje og hun så ikke vil have ret meget plads oppe i sengen samt at vi læser godnathistorie i sengen hver aften og der jo også skal være plads til at mor eller far kan sidde deroppe.

Nu faldt jeg så over en halvhøj højseng som har skrivebord, skab osv under, men der tænker jeg bare hvor gamle var jeres børn da de ikke gad lignende denne og så frygten for at skrivebordet er så lavt at hun hurtigt vokser fra det.

Nogen der har erfaringer eller hvad har i til jeres børn på den alder?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min dreng frabad sig sin halvhøje seng da han var 5. Og har siden hans 6 års fødselsdag haft en Ikea Brimnes sovesofa. 

Lillesøster har lige fået en magen til.  

Jeg tænker lidt, at hvis der er plads til en seng med rutsjebane, så er der også plads til en almindelig seng og et lille skrivebord. Det kunne være noget ala ikeas Micke bord som er 73x50cm. 

Anmeld Citér

30. december 2020

Bellabum

Mor11 skriver:

Min dreng frabad sig sin halvhøje seng da han var 5. Og har siden hans 6 års fødselsdag haft en Ikea Brimnes sovesofa. 

Lillesøster har lige fået en magen til.  

Jeg tænker lidt, at hvis der er plads til en seng med rutsjebane, så er der også plads til en almindelig seng og et lille skrivebord. Det kunne være noget ala ikeas Micke bord som er 73x50cm. 

Tak for svaret du har jo helt ret og ville også være det nemmeste da vi bare kan pille benene af hendes flexa seng, men hun har bare endnu ikke givet udtryk om at hun gerne vil ned. Og så synes jeg jo det ville være smart med flere funktioner på mindre plads  

Anmeld Citér

30. december 2020

321

Profilbillede for 321
Bellabum skriver:

Tak for svaret du har jo helt ret og ville også være det nemmeste da vi bare kan pille benene af hendes flexa seng, men hun har bare endnu ikke givet udtryk om at hun gerne vil ned. Og så synes jeg jo det ville være smart med flere funktioner på mindre plads  

Ved ikke om man stadig kan få det. Men engang kunne man få et udtræks skrivebord til Flexa sengen. Det er sådan et ekstra modul man kan købe til den. 

Anmeld Citér

31. december 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Bellabum skriver:

Jeg forstår tanken   min helt ærlige mening et faktisk at jeg endnu ikke har set et værelse med højseng, der så mindre presset ud, end et værelse med en lav seng.

Måske det bare er mig, eller et spørgsmål om smag. Men jeg synes de høje senge ser klodsede og store ud i rummet. Og pladsen - især under en halvhøj seng, er i virkeligheden ikke særlig brugbar pga højden. 

Vi havde som sagt en halvhøj seng (i junior størrelse) til min søn, jeg mente nemlig også at det var skidesmart ift plads på værelset ... men jeg var vildt overrsket over at hans værelse faktisk føltes mere rummeligt da vi tog den væk og erstattede med en lav voksenstørrelse seng med gode skuffer i til legetøj.

Det kan du jo prøve at tænke over  

Anmeld Citér

31. december 2020

Bb2015

Vi valgte helt bevidst at købe en meget billig og brugt halvhøj seng til vores dreng, som på daværende tidspunkt lige var fyldt 5 år. Han er stadig glad for den og der er god opbevaring under, men vi er forberedte på at han nok ikke gider den mere efter et par år  synes sengen I har fundet er et godt alternativ, og skriveborde er vel oftest ment til skolebørn, men spørgsmålet er, hvornår sengen bliver for “barnlig”. Det er jo individuelt fra barn til barn, men vi har ikke givet vores seng mere end 3 års formodet levetid, før han nok gerne vil have den skiftet ud (omkring 8 års alderen). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.