Vågentid nyfødt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.861 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. december 2020

Anonym trådstarter

Jeg har en lille baby på 4 uger. Han døjer med mavekneb, han græder mens han spænder op i mave og trækker benene til maven. Det er så synd for den stakkels fyr. Hans afføring er blødt, så han har ikke forstoppelse..

Nogle gode råd mod mavekneb?

Og en anden ting... Hvor længe er det normalt for en baby på 4 uger at være vågen? Når jeg skifter hans ble snakker jeg meget til ham ved puslebordet, men hvad for nogle aktiviteter laver man med en så lille fyr i hans vågentid?

Pga maveknebene, så vugger jeg ham i mine arme til han falder i søvn. Så snart jeg putter ham i babylift, så vågner han med store øjne og græder nogle gange.. Hvordan kan jeg lære ham at sove i babylift I stedet for mine arme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har en lille baby på 4 uger. Han døjer med mavekneb, han græder mens han spænder op i mave og trækker benene til maven. Det er så synd for den stakkels fyr. Hans afføring er blødt, så han har ikke forstoppelse..

Og en anden ting... Hvor længe er det normalt for en baby på 4 uger at være vågen? Når jeg skifter hans ble snakker jeg meget til ham ved puslebordet, men hvad for nogle aktiviteter laver man med en så lille fyr i hans vågentid?

Pga maveknebene, så vugger jeg ham i mine arme til han falder i søvn. Så snart jeg putter ham i babylift, så vågner han med store øjne og græder nogle gange.. Hvordan kan jeg lære ham at sove i babylift I stedet for mine arme?

Baby må godt sove i dine arme den første tid - en  vikle er god i denne periode. Mine havde også en del mavekneb de første måneder - de sov dog super godt på mig i en vikle og jeg kunne have hænderne fri. 
Din baby er kun 4 uger, så når det er vågen er det bare at snakke med baby. Der er ikke så meget andet. 

Anmeld Citér

30. december 2020

Kir

Min han har også haft problemer med maven, her skyldtes det luft fordi han slugte luft under amningen. Vi har gået hos en osteopat der bl.a masserer hans mave men også andre spændinger i kroppen. Det gar virjelug hjulpet meget og vi har fået en meget gladere bsby 

Mht aktiviteter, så synes jeg ikke der var så meget at lave i starten. Jeg havde meget øjenkontakt, smilte og talte med ham. Jeg sang også når jeg skiftede ham (gør jeg stadig). Og så give masser af kys 

Anmeld Citér

30. december 2020

Fru L

Mht aktivitet så er det altid godt at de får brugt deres motorik - også helt fra nyfødt. Sørg selvfølgelig for at de ligger meget på maven på måder hvor du kan snakke med den så de træner at løfte hovedet�� jeg havde også stor glæde af en stor pilatesbold de kan ligge på maven på mens man triller dem rundt og de træner labyrintsansen. 

Og så er det jo også fantastisk at de hænger på hovedet et par gange hver dag helt fra spæd. Hus naturligvis at holde i hofterne med armene bag ryg og nakke så de bliver godt støttet op og ned��

Anmeld Citér

30. december 2020

Kir

Nå jo, jeg har fået bogen "Leg med din baby", der er tips til aktiviteter med baby fra 0-12 mdr  er kun nået til 3 mdr, men synes der er nogle gode tips indtil videre 

Anmeld Citér

31. december 2020

sol_og_sommer_<3

Anonym skriver:

Mine blev født hurtigt, fødslerne varede mellem 4-5 timer, og de græd begge meget den første tid. Vi gik til kiropraktor med dem begge, og så gik det over. Kiropraktoren siger at låste led eller spændinger i kroppen godt kan gøre at barnet får ondt andre steder, især på en lille baby. De kan ofte ikke føle hvor smerten reelt sidder, og så er det altid maven de tager sig til. Så det kan godt være nogen andet end maven.

Bare til hvis det ikke hjælper at gøre noget for maven 

Anmeld Citér

5. januar 2021

Anonym

Jeg begyndte at vikle min søn i den alder, han nægtede også pure at sove andre steder end på mig. Han kunne ikke listes hen i vuggen eller i sin nest eller noget - så vågnede han. Men på mig kunne han sove 1-2 timer, også fordi jeg hurtigt mærkede, når han vågnede og nemt kunne vugge ham videre.

Min anden søn faldt i søvn i en vugge. Jeg havde lagt liften med kaleche ned i vuggen og så kunne han vugges i søvn. Men det fungerede ikke for den første, for børn er jo forskellige.

Aktiviteter... tja. Jeg snakkede meget med mine drenge, bare alt muligt nonsens og så kunne de godt lide at kigge på lyset ved vinduerne (der er lidt mere om sommeren, hvor mine blev født!) og blive båret rundt i lejligheden og få fortalt en masse om de forskellige ting. De kunne også lide, at jeg sang. Jeg lavede også små øvelser, f.eks. cyklede med benene (også godt for maven), lavede sådan en "krydsmotorik-øvelse", hvor den ene hånd skulle røre modsatte fod og så var der ligge-på-maven "træning".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.