Urolig søvn og sovepose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.417 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. december 2020

MajaObel

Hejsa! 

• Min søn på knap 6 måneder er begyndt (læs: fra fødslen) at sove uroligt om natten og vågner tit hver anden time og kan kun falde i søvn igen, hvis han bliver ammet. Han sparker utrolig meget med benene, og det vækker ham og han får sparket dynen af. Derfor overvejer vi at købe en sovepose til ham, gerne en med noget tyngde, så han ikke så let kan sparke med benene. Jeg har kigget på en DreamBag og på Tyngdeposen. Er der nogle af jer der har erfaring med nogle af dem? I Tyngdeposen ser det ud til at der ikke er vægt ved benene, men vil gerne høre erfaringer alligevel 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg brugte sovepose til min mellemste datter. Vi begyndte i samme aldre som din søn fordi hun også sov urolig og sparkede dynen af. Det  havde en god effekt på hendes søvn. Jeg har ikke prøvet en med tynget. Men det var som om hun holdt op med at sparke med bene, da hun ikke skulle kæmpe med dynen.

Anmeld Citér

29. december 2020

Pb18

Vi prøvede tyngdeposen da min datter var 1.5 år og vi savnede netop tyngden ved benene, da de fortsat kørte rundt. Derudover var den for varm allerede i maj måned, men vi har også en meget varm pige. Men de måneder vi brugte den, fik vi en bedre nattesøvn og hun sov 1 t længere end før

Anmeld Citér

23. marts 2023

LisbethN

Hej

vi har aldrig haft stor succes med tyngdeposen. Tror simpelthen at mit barn følte sig fanget i den.  Til gengæld har vi haft rigtig god erfaring med tyngdedyne helt og delvist over barnet. 

Vi har været glad for vores i bamsus, som hjælper med at regulere varmen. Du kan læse meget mere LINK SLETTET AF MODERATOR 

dbh Lisbeth

Anmeld Citér

23. marts 2023

Optimom

Profilbillede for Optimom

Vi her brugt sovepose til alle vores tre børn. Både fordi de sparker dynen af og fordi vi boede en periode i England, hvor man slet ikke bruger dyner til babyer. Jeg har dog ikke prøvet tyngdesoveposer. Jeg har både haft to børn der sov godt og én der i vågnede ofte (hver 2. time), når der sov i sovepose. Men generelt har vi været rigtig glade for sovepose.

Vi har brugt dem fra Grovbag. Der skriver hvor tyk soveposen er (det måles i Tog) og har modeller til både sommer og vinterbrug. 

Anmeld Citér

23. marts 2023

Meyer

Profilbillede for Meyer

Tråden er 3 år gammel ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.