Snot!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.122 visninger
9 svar
6 synes godt om
21. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Bliver jeres også sendt hjem lige så snart en grøn bussemand visse sig?

Jeg er ved at få fnidder af at blive ringet op fordi et barn har grønt snot, nu er det sket tre gange og INGEN af de tre gange har vi set skyggen af grønt snot (jeg har sendt dem afsted to gange hvor jeg vidste de havde grønt snot og der blev de sjovt nok ikke sendt hjem, så jeg kan slet ikke lure et system ��)

Jeg har skrevet til dagtilbudschefen, snakket med lederen og pædagogerne, de holder på at de skal sendes hjem og henviser til en embedslæge ��

Jeg arbejder i en anden kommune, hvor vi ikke skal sende hjem med grønt snot (der var snak om det på et tidspunkt, men vi protesterede alle(pædagoger) og henviste til at det jo ikke er et tegn på Corona).

Tilgengæld skal man som forældre bærer mundbind, hvilket man ikke skal i mine børns kommune, det er kun en anbefaling).

Jeg får seriøst fnidder af alt de mærkelige regler, så skulle lige ud med det �� Andre der er i samme båd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2020

Sscm

Her hedder det;

Klar snot så må de komme afsted 

Grøn snot så skal de blive/hentes hjem 

Anmeld Citér

21. december 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Kan godt forstå du er frustreret. I mine børns institution og den jeg selv arbejder i sendes børn ikke hjem udelukkende med grønt snot. Grønt snot i sig selv udløser ikke hjemsendelse, det skal være kombineret med et andet sygdomstegn fx feber, hoste etc. Eller påvirket alm tilstand, den er næsten den vigtigste synes jeg - for barnet skal helst kunne deltage på normal vis. 

Anmeld Citér

21. december 2020

Fortvivlet

Oddi skriver:

Kan godt forstå du er frustreret. I mine børns institution og den jeg selv arbejder i sendes børn ikke hjem udelukkende med grønt snot. Grønt snot i sig selv udløser ikke hjemsendelse, det skal være kombineret med et andet sygdomstegn fx feber, hoste etc. Eller påvirket alm tilstand, den er næsten den vigtigste synes jeg - for barnet skal helst kunne deltage på normal vis. 

Lige præcis og selvfølgelig kommer jeg og henter mine børn hvis de er syge, men grønt snot i så små mængder helt ærligt uden andre ting

Jeg ville have en bedre forståelse hvis vi snakker tykke grønne elevtaller, men det er jo ikke engang det 

Anmeld Citér

21. december 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi
Fortvivlet skriver:

Lige præcis og selvfølgelig kommer jeg og henter mine børn hvis de er syge, men grønt snot i så små mængder helt ærligt uden andre ting

Jeg ville have en bedre forståelse hvis vi snakker tykke grønne elevtaller, men det er jo ikke engang det 

Nej præcis. Store grønne elevtaller skaber som regel også et pyldret og træt i hovedet - og så skal barnet selvfølgelig hjem. 

Har jeg selv masser af grønt snot får jeg som regel også ondt i hovedet og er sådan øm i hele kroppen, og så skal man selv blive hjemme. 

Men en lille grøn bussemand eller lidt grønt snot på et ellers friskt barn - nej det sender vi ikke hjem på. 

Anmeld Citér

22. december 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Fortvivlet skriver:

Jeg er ved at få fnidder af at blive ringet op fordi et barn har grønt snot, nu er det sket tre gange og INGEN af de tre gange har vi set skyggen af grønt snot (jeg har sendt dem afsted to gange hvor jeg vidste de havde grønt snot og der blev de sjovt nok ikke sendt hjem, så jeg kan slet ikke lure et system ��)

Jeg har skrevet til dagtilbudschefen, snakket med lederen og pædagogerne, de holder på at de skal sendes hjem og henviser til en embedslæge ��

Jeg arbejder i en anden kommune, hvor vi ikke skal sende hjem med grønt snot (der var snak om det på et tidspunkt, men vi protesterede alle(pædagoger) og henviste til at det jo ikke er et tegn på Corona).

Tilgengæld skal man som forældre bærer mundbind, hvilket man ikke skal i mine børns kommune, det er kun en anbefaling).

Jeg får seriøst fnidder af alt de mærkelige regler, så skulle lige ud med det �� Andre der er i samme båd?

Ifølge Sundhedsstyrelsen og BUPL kan man ikke sende hjem alene pga snot - der skal være et symptom mere. 
så det undrer mig at de godt kan det. Hvad læner de sig op af med de retningslinjer de har lavet? 

Anmeld Citér

22. december 2020

Carina:-)

Der er helt klart nogen der laver deres egne regler .

Men det er også svært når nærmest alle symptomer tolkes som corona....

Vores er  i den rolige ende - til glæde for de fleste og til frustration for et par enkelte hysteri dyrkere . Der så fik beskeden at de jo måtte holde deres børn hjemme hvis de var så angste. 

Fordelen ved en privat inst med forældre medbestemmelse. 

Det lyder træls det du beskriver- og nærmest umuligt at være i med arbejde osv.

Anmeld Citér

22. december 2020

Fortvivlet

mor:) skriver:

Ifølge Sundhedsstyrelsen og BUPL kan man ikke sende hjem alene pga snot - der skal være et symptom mere. 
så det undrer mig at de godt kan det. Hvad læner de sig op af med de retningslinjer de har lavet? 

Har du et link til det ? For det vil jeg da meget gerne kunne fortælle dem 

Anmeld Citér

22. december 2020

MilsenTwist

Fortvivlet skriver:

Jeg arbejder i frontlinjen, og har desværre selv fået Covid-19, et af de symptomer der anses som værende et symptom på covid-19 er snot (jeg er dog godt klar over dette ikke står som et symptom) Og man skal f.eks. Gå i isolation hvis man er snottet. Man må f.eks. Heller Ikke bryde isolation hvis du er lidt snottet og dette er det eneste symptom der er tilbage.

Anmeld Citér

22. december 2020

kamikaze

MilsenTwist skriver:

Jeg arbejder i frontlinjen, og har desværre selv fået Covid-19, et af de symptomer der anses som værende et symptom på covid-19 er snot (jeg er dog godt klar over dette ikke står som et symptom) Og man skal f.eks. Gå i isolation hvis man er snottet. Man må f.eks. Heller Ikke bryde isolation hvis du er lidt snottet og dette er det eneste symptom der er tilbage.

Citat fra SSTs " Informationsmateriale for forældre":

Er snot tegn på COVID-19?

Det er helt almindeligt, at næsen løber med klart snot, når man er ude i koldt vejr, eller hvis barnet græder. Hvis dette er eneste symptom hos dit barn, skal du ikke mistænke COVID- 19. Men virker barnet sygt, slattent og træt og har symptomer, f.eks. masser af gulgrønt  snot, sygdomsfølelse og tiltagende hoste, bør det holdes hjemme og ikke komme i skole  eller dagtilbud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.