3 timers putning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. december 2020

Waller

Vores datter er fyldt 2 år i november. 

De sidste 2-3 måneder har putningen taget mellem 2 og 3 timer. Hver dag. Vi putter hende kl. 19. Samme rutine hver dag. Aftensmad, stille leg, nattøj, børste tænder, læse en bog sammen og godnat. Hun vil gerne selv ligge i sengen. Når vi er er gået ligger hun og snakker, synger og hygger. Ind i mellem kalder hun, og så kommer vi selvfølgelig ind til hende. Det gør ikke nogen forskel hvis vi sidder hos hende hele aftenen. Og så bliver klokken 21-22 nogen gange senere før hun sover. Det syntes jeg er ret sent. Men hun vågner så først mellem 7-8.10. I vuggestuen sover hun fra 12-14.30 nogen gange til 15. Så det er jo måske forståeligt at hun ikke er træt kl 19. Hun virker bare meget træt. Jeg hader at skulle vække hende. Men tror i at det ville være løsningen? Vække hende kl. 7 og vække hende fra luren kl. 14? Måske. Eller er det blot en fase? 

Har i nogen erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2020

Sofie129

Profilbillede for Sofie129

Søvnplejersken på Instagram kan jeg varmt anbefale 

Anmeld Citér

18. december 2020

Anonym

Jeg har haft samme problemstilling med mine børn. Vores kunne simpelthen ikke sove så meget. Det, der virkede for os, var at droppe middagsluren. Det tog ca en uge, så var de omstillet og sov 12 timer hver nat alle fra 2 års alderen. Det gav hele familien så meget!

Anmeld Citér

18. december 2020

Anonym

Waller skriver:

Vores datter er fyldt 2 år i november. 

De sidste 2-3 måneder har putningen taget mellem 2 og 3 timer. Hver dag. Vi putter hende kl. 19. Samme rutine hver dag. Aftensmad, stille leg, nattøj, børste tænder, læse en bog sammen og godnat. Hun vil gerne selv ligge i sengen. Når vi er er gået ligger hun og snakker, synger og hygger. Ind i mellem kalder hun, og så kommer vi selvfølgelig ind til hende. Det gør ikke nogen forskel hvis vi sidder hos hende hele aftenen. Og så bliver klokken 21-22 nogen gange senere før hun sover. Det syntes jeg er ret sent. Men hun vågner så først mellem 7-8.10. I vuggestuen sover hun fra 12-14.30 nogen gange til 15. Så det er jo måske forståeligt at hun ikke er træt kl 19. Hun virker bare meget træt. Jeg hader at skulle vække hende. Men tror i at det ville være løsningen? Vække hende kl. 7 og vække hende fra luren kl. 14? Måske. Eller er det blot en fase? 

Har i nogen erfaringer? 

Erfaringen fra vores søn, da vi var igennem det samme putte-helvede i en periode, var at det eneste der hjalp, var at vække ham fra lur. Gradvist blev det mindre og mindre, og nu sover han ikke lur mere for at kunne sove om aftenen 

Anmeld Citér

18. december 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Vores datter bliver vækket fra lur senest kl. 14, for at kunne falde i søvn i nogenlunde tid om aftenen.

Anmeld Citér

19. december 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84

Vores datter skal ligesom falde motorisk til ro. Hun er i en del bevægelse i sengen inden hun sover. Hun har ikke så stort et søvn behov. Sådan har hun alle dage været. 

Vores søn ligger bom stille og sover på 5 min

Tænker skærm tid er en vigtig faktor at nogle siger at et par timer inden søvn er der ingen skærm. 

Anmeld Citér

19. december 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg undr mig over hun kan sove så længe om morgen? Skal I ikke op? 
jeg ville vække hende om morgenen og ikke fra middagsluren. Middagsluren er en pause for så, så små børn, som de virkelig har brug for. 
jeg ville starte med, at vække hende senest kl. 7 om morgen. 

Anmeld Citér

19. december 2020

Pb18

Vi har samme udfordringer med vores datter som er ca samme alder, det har bare stået på i et års tid. Det hjalp rigtig meget da hun begyndte at sove inde i vuggestuen, da de der bliver vækket kl 14. Før kunne hun tage 4 t midt på dagen. Nu sover hun 1.5 t lur, også i weekenden og vågner selv. Men vores pige har ikke et stort søvnbehov, vi har haft søvncoach på og fået hjælp til at lægge en plan. Nu starter vi putningen kl 20 med at læse historie og hun sover kl 21 ca. Og hun vågner kl 6. Vi ville ønske at hun sov mere, men hun har ikke behovet og hun er glad og fuld af energi når hun vågner. til gengæld har det hjulpet meget på vores overskud ikke at bruge 3 t hver aften med putningen og så glæder vi os bare til at hun er klar til at smide luren, så hun måske vil sove lidt tidligere.. 

Anmeld Citér

19. december 2020

Waller

Anonym skriver:

Jeg har haft samme problemstilling med mine børn. Vores kunne simpelthen ikke sove så meget. Det, der virkede for os, var at droppe middagsluren. Det tog ca en uge, så var de omstillet og sov 12 timer hver nat alle fra 2 års alderen. Det gav hele familien så meget!

Vi har snakket om at droppe middagsluren, men hun er så træt når klokken er 12-12.30. Det er næsten umuligt at holde hende vågen 

Anmeld Citér

19. december 2020

Waller

CKJ skriver:

Jeg undr mig over hun kan sove så længe om morgen? Skal I ikke op? 
jeg ville vække hende om morgenen og ikke fra middagsluren. Middagsluren er en pause for så, så små børn, som de virkelig har brug for. 
jeg ville starte med, at vække hende senest kl. 7 om morgen. 

Jeg er selvstændig og arbejder hjemmefra, så det er ikke et problem. Hun kan sove så længe hun har brug for. Og så klager jeg jo heller ikke over at jeg har muligheden for at sove lidt længere. Men måske ville det give god mening at vække om morgen og ikke fra middagsluren

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.