Rolig om dagen - hysterisk om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
1 svar
0 synes godt om
17. december 2020

Desiree10

Vi har virkelig brug for nogle gode råd og måske nogle har prøvet noget lignende? 

Vores datter er en uge gammel. Hun sutter rigtig fint ved brystet (bruger suttebrik, da brystvorten ellers karter ud af munden på hende) og der er massere mælk - af hvad jeg kan mærke og se i suttebrikkerne. 

Hun er rolig, spiser fint og sover godt om dagen. Om natten er hun fuldstændig ustyrlig og urolig. I forgårs var hun vågen hele natten, igår var hun vågen fra 00 til kl 5 og i nat var hun vågen fra kl. 1 til 4. Og ville bare ikke falde i søvn. Tror jeg ammede hende 3 gange. Og min kæreste gik rundt med hende og jeg gik rundt med hende, men hun ville bare ikke lukke sine øjne. Vi var oppe fra 1 til 2 hvor hun blev ammet, skiftet osv og hun faldt stort set i søvn i mine arme. Så lagde vi hende ind og så begyndte skrigeriet som de andre nætter - først når man ligger hende ned, så kommer det og jeg aner ikke hvad der er galt. Hun spiser i løbet af dagen og der er ingen problemer - men ligeså snart vi rammer natten, så starter det hele.
Til sidst da klokken var 4 endte jeg med at give hende måske 100 ml fra en sutteflaske af noget af mit eget mælk, som jeg havde pumpet ud tidligere fordi det bare løb og løb. Og så sov hun lige da flasken kom ud af munden på hende ��

Jeg har ikke lyst til at give flaske og vil rigtig gerne amme, men hun er virkelig umulig om natten og så er vi lidt overraskede over hendes reaktion med flasken. 

Hun bruger sut i forbindelse med når hun skal sove, da hun er meget suttelysten, så det var efter aftale med SP. 

Har I nogle gode råd eller oplevet noget lignende? Hun er jo så lille :-(

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2020

nemisis

Profilbillede for nemisis

Åh det er så svært i starten, men hun er så lille så hun aner ikke hvad der er dag og hvad der er nat. Min datter var også helt skæv på døgnrytme det første stykke tid. Hos os hjalp det at holde nætterne mørke og kedelige, og så hud mod hud med mor/far og fri adgang til brysterne (ammede liggende så jeg slap for at stå op hele tiden). Efter et par uger begyndte hun at sove lidt mere om natten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.