Fertilitetsbaby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.274 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2020

Anonym trådstarter

Hej med jer.  

Jeg har været i fertilitetsbehandling, og i 2. inseminationsforsøg blev jeg gravid. Jeg har stadigvæk ikke helt forstået det, men jeg fik taget en blodprøve i mandags (4+0) og HcG var på 123, og der blev ønsket tillykke.  

I dag, to dage senere (4+2), har jeg taget en test igen, fordi alle mine symptomer pludselig forsvandt i går aftes. Kvalme og brystspændinger er komplet væk. Og dem fik jeg allerede fra 3+0. Det gjorde mig selvfølgelig nervøs. Også fordi risikoen for spontan abort er højere, når man har været i fertilitetsbehandling.

Men testen var egentlig fin i morges - noget mere positiv end i mandags. Så der er vel stadig håb?

Vedhæftet er billede fra i mandags og fra i dag.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2020

Girafmor

Den ser så fin ud. Jeg kan godt forstå du bliver bekymret, men det er helt normalt at symptomerne svinger meget kraftigt i starten. Jeg har haft det meget forskelligt i mine graviditeter i starten. Ved den første mærkede jeg ingenting før uge 5, som i overhovedet ingenting. Og så var jeg dårlig en uge, så havde jeg det fint, så var jeg dårlig igen.

Der er fin udvikling i testen..

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym trådstarter

Tusind, tusind tak for dit svar. Det har givet lidt sindsro 

Jeg havde opgivet alt håb ugen efter inseminationen, fordi jeg havde så voldsomme "menstruationssmerter". 

Derefter har der bare været meget murren i underlivet. Men i dag har jeg haft nogle ret voldsomme smerter. Men alt er jo relativt. Og når man ønsker noget så meget, så er det nemt at tillægge  alt værdi, og man tolker alt som små tegn. Men frygt og konstante tanker om, at noget går galt, gavner jo bestemt ikke noget. 

Men vi har booket tid til tidlig scanning (en uge før den vi skal have på fertilitetsklinikken). Og jeg må prøve bare at have tiltro til, at kroppen gør præcis det, den skal. Og at alt er godt (til det modsatte er bevist).

Igen, tusind tak for dit svar. Det betyder meget. 

Rigtig glædelig jul 

Anmeld Citér

16. december 2020

Girafmor

Det var så lidt, jeg kender bekymringen rigtig godt!

Jeg har selv haft stor glæde af ekstra scanninger, bare for at få ro på.

Glædelig jul også til dig

Anmeld Citér

16. december 2020

esioul

Anonym skriver:

Hej med jer.  

Jeg har været i fertilitetsbehandling, og i 2. inseminationsforsøg blev jeg gravid. Jeg har stadigvæk ikke helt forstået det, men jeg fik taget en blodprøve i mandags (4+0) og HcG var på 123, og der blev ønsket tillykke.  

I dag, to dage senere (4+2), har jeg taget en test igen, fordi alle mine symptomer pludselig forsvandt i går aftes. Kvalme og brystspændinger er komplet væk. Og dem fik jeg allerede fra 3+0. Det gjorde mig selvfølgelig nervøs. Også fordi risikoen for spontan abort er højere, når man har været i fertilitetsbehandling.

Men testen var egentlig fin i morges - noget mere positiv end i mandags. Så der er vel stadig håb?

Et HCg over 100 4+0 er fint.. Det er det klinikken jeg var tilknyttet gerne ville have.. Så alt er som det skal være.. 

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Et HCg over 100 4+0 er fint.. Det er det klinikken jeg var tilknyttet gerne ville have.. Så alt er som det skal være.. 

Ja, jeg kunne se 40-1000 galt for uge 4. Og 100-5000 for uge 5. Det må vel være fordi der er stor forskel på, hvordan hvert menneskes hormonproduktion udvikler sig (og hvor hurtigt)? Synes det virker som et vildt interval! Havde bare håbet, det var noget højere, så der var lidt mere tryghed. 
Men jeg tænker, at det er er godt tegn, at stregen er noget tydeligere i dag. Så må HCG jo være steget siden de 123 i mandags?

Tusind, tusind tak for dit svar. Det sætter jeg virkelig pris på 

Anmeld Citér

16. december 2020

esioul

Anonym skriver:

Ja, jeg kunne se 40-1000 galt for uge 4. Og 100-5000 for uge 5. Det må vel være fordi der er stor forskel på, hvordan hvert menneskes hormonproduktion udvikler sig (og hvor hurtigt)? Synes det virker som et vildt interval! Havde bare håbet, det var noget højere, så der var lidt mere tryghed. 
Men jeg tænker, at det er er godt tegn, at stregen er noget tydeligere i dag. Så må HCG jo være steget siden de 123 i mandags?

Tusind, tusind tak for dit svar. Det sætter jeg virkelig pris på 

Mit HCG var 167 4+1, så det er jo nogenlunde det samme som dig.. 

Hun ligger og sover ude i barnevognen.. 

Der er stor forskel på HCG niveauer.. Men det gør dig hverken mere eller mindre gravid 

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Mit HCG var 167 4+1, så det er jo nogenlunde det samme som dig.. 

Hun ligger og sover ude i barnevognen.. 

Der er stor forskel på HCG niveauer.. Men det gør dig hverken mere eller mindre gravid 

Hvor er det dejligt....

Tusind tak for dine svar

Glædelig jul 

Anmeld Citér

16. december 2020

ErDuHerIkkeSnart

Kære du

Jeg forstår til fulde de bekymringer der følger i kølvandet på at være i behandling og endelig blive gravid (har været 7 gange gravid - 2 levende børn).

Jeg kan selvfølgelig ikke spå om hvordan din graviditet vil forløbe, men får blot lige lyst til at skrive en enkelt ting: Grunden til at graviditeter statistisk set oftere går til grunde efter behandling, handler ikke om din graviditet. Men om at man i udregningerne jo ryger i gruppe med alle de som er i behandling grundet komplikationer og herunder fx de kvinder som lider af gentagne aborter (altså sådan nogle som mig). Det er med andre ord bare et gennemsnit - og ikke det samme som, at du er i højere risiko blot ved at være blevet insemineret.

Alt det bedste herfra

Anmeld Citér

16. december 2020

Barn3

Anonym skriver:

Hej med jer.  

Tillykke!

Du er gravid!

Og jeg kan godt forstå dig,at lykke er ubegribelig endnu og der kommer millioner andre følelser,MEN prøv at hvile i lykken, for såden er det bedst både for dig og dine kære! Resten kan du ikke styr! Men håb,håb og håb!

Og pas godt på dig selv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.